1

Onderwerp: Wie kan me helpen over tylose gebruik

Ik heb gisteravond een patroon uitgesneden voor een baby schoentje. Ik heb eerst tylose door de fondant gedaan en toen de onderdelen vast uitgesneden. Ik wilde ze dan laten drogen en vandaag in elkaar zetten. Maar als ik iets wil buigen breekt alles. Wat heb ik verkeerd gedaan.

Re: Wie kan me helpen over tylose gebruik

Hoi,

Misschien te veel tylose er in gedaan?
Ik gebruik altijd een theelepel op 200 gram fondant. Daarna goed verpakken in een diepvrieszak en de volgende dag goed doorkneden. Geduld hebben en pas de fondant gaan gebruiken als de tylose een paar uur is ingetrokken. Succes

3

Je kan het ook gelijk gebruiken, als je de tylose er goed doorheen hebt gekneed (doe ik wel altijd althans). Dan in de gewenste vorm laten drogen ;)...... succes!

4

Hoi lizetje,

Als ik tylose poeder gebruik, zorg ik dat alles al in de goede vorm is, voordat ik het inelkaar zet.
Als er iets nog gebogen moet worden tijdens het inelkaar zetten is het handig om dat gelijk te doen nadat je de tylose poeder door de fondant hebt verwerkt. Dan in de juiste houding laten drogen en vóila!

Succes!

5

Ik had nog een stuk fondant met tylose poeder ingepakt. Dat heb ik uitgerold en toen het patroon uitgesneden. Toen in elkaar gezet. Dat ging beter.
Bedankt voor de reactie's.