1

Onderwerp: Botercrème om te vullen

Hoe maak ik nu de botercrème om te vullen? Ik zie dat jullie meestal botercrème met een smaakje oid gebruiken om te vullen. Ik vul meestal icm slagroom. Ik heb laatst botercrème proberen te maken met o.a. bloem. Niet te eten, rechtstreeks in de prullenbak beland.

2 Laatst bewerkt door marijetje (07-07-2014 07:49)

Re: Botercrème om te vullen

http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … s-meringue

Ik gebruik deze om mee te vullen en smeren ik doe er soms verse vruchtenpuree door

Maar je kan er ook de smaakstoffen van funcakes door doen alleen ben ik daar niet zo fan van maar dat is persoonlijk

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

3

Lijkt mij inderdaad ook niet te eten  ;) . Ik gebruik de FunCakes botercreme mix als basis en doe daar zelf een smaakje doorheen. Meestal aardbei of vanille (van Patidess) maar je kan er heel veel door doen. Als je bv googelt op 'aardbei botercreme', of andere smaak, kom je vanzelf heel topics tegen.
Maar er zijn veel andere manieren om lekkere botercreme te maken. Google is je beste vriend  ;)

4

Esther68 schreef:

Lijkt mij inderdaad ook niet te eten  ;) . Ik gebruik de FunCakes botercreme mix als basis en doe daar zelf een smaakje doorheen. Meestal aardbei of vanille (van Patidess) maar je kan er heel veel door doen. Als je bv googelt op 'aardbei botercreme', of andere smaak, kom je vanzelf heel topics tegen.
Maar er zijn veel andere manieren om lekkere botercreme te maken. Google is je beste vriend  ;)

Google is idd een goede vriend, alleen hoor ik graag van jullie wat de lekkerste is. Die met de bloem kwam ook van internet.

5

marijetje schreef:

Ik gebruik deze om mee te vullen en smeren ik doe er soms verse vruchtenpuree door

Maar je kan er ook de smaakstoffen van funcakes door doen alleen ben ik daar niet zo fan van maar dat is persoonlijk

Dit recept had ik idd ook gezien. Maar is dat niet verschrikkelijk veel werk? En kun je daar ook echt alles vam maken? B.v. met choco pasta erdoor?

6

Denk dat de meeste FunCake mix gebruiken of mbc. Net zoiets als de Swiss mbc.
Ben trouwens ook niet zo'n fan van de FunCakes smaakstoffen. Vind ik een chemisch smaakje aan zitten...

7

Esther68 schreef:

Denk dat de meeste FunCake mix gebruiken of mbc. Net zoiets als de Swiss mbc.
Ben trouwens ook niet zo'n fan van de FunCakes smaakstoffen. Vind ik een chemisch smaakje aan zitten...

Wat doe jij zoal onder de funcake mix? Wat echt lekker is.

8

Lizetje schreef:
marijetje schreef:

Dit recept had ik idd ook gezien. Maar is dat niet verschrikkelijk veel werk? En kun je daar ook echt alles vam maken? B.v. met choco pasta erdoor?

Ik vind het werk wel meevallen je kan er idd chocopasta door doen of een gesmolten chocoreep( afgekoeld!) door doen ik mik er ook vaak lemoncurd door mjammie :9  :9

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

9

Ik moet zeggen dat ik niet echt van de aardbei (sowieso fruit) hou, maar dit is wel de meest gevraagde vulling  :Y , dus zal deze wel lekker zijn. Ik ben meer van de mokka, koffie, chocolade, tiramisu en praline. Als ik al fruit wil dan is het kersen  :9 . Het is dus heel persoonlijk  ;)

Ik gebruik dit recept om te vullen en afsmeren. Niet moeilijk, erg lekker en naar smaak;

250 gram poedersuiker.
250 gram roomboter op kamertemperatuur
2 eetlepels heet water
Vanille, cacao etc. <- naar eigen smaak.

Boter romig opkloppen.
Poedersuiker beetje voor beetje toevoegen.
Heet water erbij.
Luchtig kloppen
Vanille of wat anders erbij.
Mengen tot een lekkere botercreme.

11

xNariimanee schreef:

Ik gebruik dit recept om te vullen en afsmeren. Niet moeilijk, erg lekker en naar smaak;

250 gram poedersuiker.
2 eetlepels heet water

Boter romig opkloppen.
Heet water erbij.
Luchtig kloppen

Dat gebruik ik inderdaad ook om af te smeren. Vind hem alleen véél te zoet om te vullen. Vind jij niet dan?

Lizetje schreef:
xNariimanee schreef:

250 gram poedersuiker.
2 eetlepels heet water

Boter romig opkloppen.
Heet water erbij.
Luchtig kloppen

Dat gebruik ik inderdaad ook om af te smeren. Vind hem alleen véél te zoet om te vullen. Vind jij niet dan?

Nee, maar ik ben best wel een suikereter. In dit geval zou ik een pak van Funcakes halen

13 Laatst bewerkt door renata2 (13-07-2014 19:08)

Lekkerst is botercrememix van funcakes. En dan een smaakje erdoor, bijv van patidess of vanille essence.
En gesmolten chocolade erdoor is idd jammie!