1 Laatst bewerkt door Jolly-Joycie (01-07-2014 00:43)

Onderwerp: Hoe lang van tevoren oreo-dip-koekjes maken?

Hallo allemaal!

Ik wil voor de verjaardag van mijn zoontje oreo-koekjes op ijsstokjes doen en dan dippen in witte chocolade met wat sprinkels erop. Op zich simpel genoeg maar ik wil alleen ook nog duizend andere dingen maken. Verjaardag is aanstaande zaterdag. Wanneer denken jullie dat ik die koekjes kan decoreren zonder dat t oud/zacht is geworden op zaterdag? Liefst dus zover mogelijk van tevoren want wil ook een mooie taart neerzetten en dat is al last-minute werk. Pfff. . Heel de week ook nog werken! Op dit moment zou ik echt thuiswerkmoeder willen zijn...

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

Re: Hoe lang van tevoren oreo-dip-koekjes maken?

Niemand?

www.loveatfirstbite.nl

3 Laatst bewerkt door SweetTooth (01-07-2014 13:53)

Worden ze bij het dippen volledig bedekt? In dat geval komt er geen lucht meer bij het koekje, is het dus "luchtdicht verpakt" en zal het niet meer zacht worden. Dus dan kun je het best wat langer van te voren maken.

Als je ze maar voor de helft (of zoiets) dipt, ja dan wordt het gedeelte wat kaal blijft wel zacht(er). Maar daar merk je waarschijnlijk niet eens wat van bij het eten...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Thanks sweettooth!  Ik wilde ze idd maar voor de helft dippen. En dan in een afgesloten bewaardoosje doen. Maar ik denk dat je gelijk hebt.. ik moet toegeven gewoon de dag van tevoren doen denk ik..

www.loveatfirstbite.nl