Onderwerp: Restjes opmaken: simpele, niet creatieve oranje voetbaltaart
De meest simpele, niet echt mooie en niet bepaald creatieve oranje voetbaltaart die je kunt bedenken ...
Mijn collega's zaten wat te dollen en vonden dat als het NL elftal won ik ook maar een oranje voetbaltaart moest maken om dat te vieren. Hoefde niet zo mooi als de bruidstaart (die is ook wel echt het tegenovergestelde qua bewerkelijkheid
, zie http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … id=239030) , hij mocht lekker simpel zijn, als ik er maar één voor hen maakte.
Had zelf een feestje die zondag, dus pas 's avonds laat + 's ochtends voor het werk nog even deze taart in elkaar gezet, met de restant vullingen van de bruidstaart.
De ene helft van de taart gevuld met frambozenkwarkbavarois en mix van bosvruchtenhalvajam en homemade aardbeienconfiture, en de andere helft met banketbakkersroom en de bosvruchtenaardbeienconfiture. Het oranje bolletje om aan te geven waar de scheidingslijn zit.
Simpel, maar wel erg lekker. Mijn collega's hadden vandaag dan ook alweer een nieuwe reden voor een taart gevonden (het schijnt vandaag 60-jaar geleden te zijn ofzo dat de minirok is uitgevonden => of ik niet een minirok-taart kon maken? Hahaha, dacht het maar niet
)
Maar in ieder geval een teken dat ze de taart lekker vonden