1

Onderwerp: Inspiratie opdracht Militairen thema!

Lieve mede Baksters!

Voor een opdracht mag ik voor een bijna 7 jarig jongetje een taart maken,
Nu wil hij graag een thema feest, namelijk, militairen!

Superleuk natuurlijk! Heb al zitten googlen en veel leuke dingen gezien (o.a.) een tank als topper of een helm.

Maar vind het lastig om met dit thema een juiste combinatie te vinden.

Heeft iemand van jullie nog tips? Of ideeën?

Alvast dank!

Re: Inspiratie opdracht Militairen thema!

ik zou in elk geval iets met camo kleuren doen.

kijk eens op pinterest.nl en zoek op camo cake...
daar staat een tussen met zelfs het biscuit in camo kleuren

succes

4

Dankjulliewel! Camo kleuren was ik idd al van plan, maar zit meer met de decoratie en topper (s)

misschien een soldaat in de houding? weet ook niet hoeveel werk je er aan wilt besteden ;-)

6

Ik heb al eens een leger tas gemaakt. Zal hem eens zoeken want zie dat ie hier niet meer staat..

Christine.

7

http://i749.photobucket.com/albums/xx133/keukentje1/Taart%20en%20zo/Legertaart3Small.jpg

Christine.

8

Bedankt voor de reacties! @ keukentje, wat een mooie tas! Hoe heb je de camouflage vlekken zo mooi gekregen? :)

9

Ik ben begonnen met een neutrale kleur en tijdens het uitrollen steeds een kleurtje her en der toegevoegd en samen uitgerold. Mijn man had zijn tas van "vroeger" van de vliering gehaald zodat ik een echt voorbeeld had.

Christine.

10

Ik heb ook een paar keer een legertaart gemaakt. zowel in groen-als woestijncamouflage (heb goede voorbeelden thuis liggen omdat mijn man militair is  ;). Ik vind de tas erg leuk, maar mis de kleur zwart  :O . Zit niet veel zwart in maar wel iets. Ik rol lappen (dun) uit in de kleur legergroen, camel (of caramel), bruin en zwart. Dan een grote lap (ook dun). Op de grote lap leg ik dan de slordig uitgesneden gekleurde stukken overlappend op elkaar. Dan alles samen uitrollen en de taart bekleden  :Y . Als decoratie had ik sniper (vraagje van de jarige en kogelgaten aan de zijkant. Ook een riem met kogels vind ik echt bij dit soort taarten passen  :Y