1

Onderwerp: Mickey WIE?????

Vorig jaar kreeg ik de vraag of ik een Hotel 13 taart wilde maken...ik had er werkelijk nog nooit van gehoord maar ja, mijn jongste is 17.... =D  =D  =D . De taart was ondanks dat een groot succes

Dit jaar was de aanvraag wel heel duidelijk....Miceky & Friends moest het worden voor Rens, nou, dat is denk ik wel gelukt! Hiermee wil ik laten zien dat het gebruik van printjes ( in dit geval op ouwel) ook heel erg leuk kunnen zijn (vind ik zelf dan)

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/p480x480/10516592_469621319842045_3573497014253683155_n.jpg

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

2

Re: Mickey WIE?????

Nou dat is zeker goed gelukt :thumb:

Heel erg leuk met die printjes, zeker ook de naam zo is echt heel erg leuk :y  :y

Je hebt zeker zelf een printer? ik denk dat je het dan sneller gebruikt, helaas heb ik er geen een maar ja kan niet alles tegelijk aanschaffen toch :lol:

3 Laatst bewerkt door Tigrasas (28-06-2014 09:11)

Ik heb zelf inderdaad een printer, maar vind een simpele afbeelding bovenop een taart niet altijd leuk, is zo simpel, ik probeer er dan toch iets leuks mee te doen.
Ik heb de printer destijds in aanbieding bij Media Markt gekocht en de inkt die er bij zat meteen verkocht, dus had de printer voor iets van35 euro

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Wat een superleuke taart! En de printjes vind ik hartstikke goed gevonden zo, als filmrol en letters :thumb:

Prachtig taart!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes K@rEn    ([url=http://www.facebook.com/dutchcakes)

6

Wat een leuk idee, de prints als filmrol!

Erg leuk bedacht zo!

8

Wat een superleuke taart! Inderdaad je printjes vullen mooi aan op je taart.

9

De jarige job in kwestie heeft vanmorgen samen met zijn papa,de taart opgehaald, hij werd er helemaal verlegen van.....

10

Tigrasas schreef:

Ik heb zelf inderdaad een printer, maar vind een simpele afbeelding bovenop een taart niet altijd leuk, is zo simpel, ik probeer er dan toch iets leuks mee te doen.
Ik heb de printer destijds in aanbieding bij Media Markt gekocht en de inkt die er bij zat meteen verkocht, dus had de printer voor iets van35 euro

dus als ik het goed begrijp heb je een gewone printer gekocht , zeg maar voor papier.

en daar heb je dan eetbare inkt ingedaan, begrijp ik dat goed? :)

Had geen idee dat dat kon, dacht altijd dat het een speciale printer was :y  :y

11

Dat heb je goed begrepen, Canon test de printers niet, dus ze zijn nooit getest met gewone inkt

12

Wow, helemaal leuk!!!

.. Want taart kan altijd!!

13

wat een leuk taartje, geen 'gewone'  printtaartje inderdaad!

moet mijn printer nog opstarten/printkoppen spoelen/callibreren o.i.d :S en in de tussentijd  nog aan het uitvogelen wat echt het verschil is tussen ouwel en frosty vellen.
ik dacht dat ouwel minder is kwa kleur en kwaliteit, maar als ik jouw taart zie, vind ik dat wel meevallen!

14

Bij ouwel valt of staat het resultaat met de kleur van de ondergrond
Ouwel,is zelf wit, dus als je een print dan plakt op roze, worden de witte delen licht roze, maar als je het handig doet kun je daar ook gebruik van maken. Op mijn website staat een Moederdag taart met een foto die ik bewust zo heb gemaakt, de achtergrond van de foto kreeg nagenoeg dezelfde kleur als de taart en dit was erg mooi om te zien. Een print plakken op,witte fondant kan ervoor zorgen dat zwart grijzig wordt, en rood wat rosé maar als je daar mee leert omgaan werkt het super

Ik gebruik de dunne sheets ouwel van Bouwhuis, en print deze altijd op de glanzende zijde, als je plakt met piping geld en vocht uit de buurt houdt, gaat het prima

Overigens, als ik prints gebruik boven op een taart  zorg ik altijd de de minst vochtige vulling bovenin de taart zit, zodat ik zeker weet dat dat goed gaat

15

Wauw....hij is echt superleuk geworden. :Y
Maar wat ik me dus afvraag, hoe heb je die plaatjes in die filmrol gekregen?
Heb je daar een speciaal programma voor?

groetjes yvon

16

De filmstrip heb ik via google gevonden, de plaatjes heb ik in MS publisher er in gezet
Ik bewerk alles in Publisher, gebruik nooit een fotbewerkingsprogramma

17

Tigrasas schreef:

De filmstrip heb ik via google gevonden, de plaatjes heb ik in MS publisher er in gezet
Ik bewerk alles in Publisher, gebruik nooit een fotbewerkingsprogramma

Thanx!!
Ga eens even kijken of mij zoiets ook lukt,want ik vind het er echt superleuk uitzien.  :Y  =D

groetjes yvon

18

Aaah, thanx voor de duidelijke uitleg! Hmm al een pak 'dure' frosty sheets besteld, maar dan weet ik voor de volgende keer hoe ouwel goed te gebruiken!