1

Onderwerp: Dummy insmeren met botercreme?

Ik heb 2 x 12.5 cm dummy een stukje aan de zijkanten vanaf gesneden, en een 20 cm aan stukken zodat et uiteindelijk een 'pipo wagen' kan worden.
Nu is hij niet helemaal netjes, kan ik de oneffenheden wegwerken met botercreme voor ik hem bekleed? Hij kpmt bovenop de taart. En deze wordt binnen een week na maken gegeten (biscuit maak ik natuurlijk vers ;) ) maar meer omdat dummy's natuurlijk vaak worden gebruikt voor de show!

Alvast bedankt!!

Life is like a box of chocolate, you never know what you're gonna get!

2

Re: Dummy insmeren met botercreme?

ik zou het niet doen.

Niet omdat botercreme gaat bederven op een gegeven moment. ( vermoed dat je dat trouwens toch niet echt ruikt dankzij de fondant laag die hem afdekt) maar meer omdat botercreme niet zo heel hard wordt.

Ik zou royal icing gebruiken en hem daar mee afsmeren.. kan je alles mooi mee dicht maken .

succes :)

groetjes pien

3

Ik zou eerder icing gebruiken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Bedankt voor de reacties!! Ik heb alleen geen ervaring met royal icing, maar als ik de dummy afesmeerd ff in de koelkast zet.... ? Voor de zekerheidaar even op zoek naar het recept voor royal icing

Life is like a box of chocolate, you never know what you're gonna get!

5

Piping gel (blijvende 'kleefkracht'), of crisco. Crisco maakt het makkelijker om je dummy later weer te ontdoen van je fondant (hergebruik). Bovendien kan je het makkelijker 'optillen' om zo strak mogelijk te bekleden.

Succes en heel veel plezier!

6

Ik zou ook icing gebruiken. Icing is heel goed te gebruiken om een dummy mee in te smeren. Botercrème bijft te zacht en crisco en piping gel vullen de oneffenheden niet goed op. Buttercream icing van Wilton is ook nog een idee, kant en klaar uit een potje, eventueel aangelengd met wat water om hem smeerbaarder te maken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Pooh schreef:

crisco en piping gel vullen de oneffenheden niet goed op.

Gelukkig heb ik hier nog absoluut géén last van gehad.... (so far, so good!)