Re: stapelen mening kitkats
Graag gedaan, fijn dat je er iets aan hebt!
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » stapelen mening kitkats
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Graag gedaan, fijn dat je er iets aan hebt!
Ik meet ook alleen de middelste dowel op en daarna snijd ik alle dowels op de maat van de middelste, maar had ook een x gelezen dat de stokjes niet uit de taart mogen steken , dus dat ze gelijk moeten zijn met de hoogte van de taartlaag.
Dus wat ik dan ook meemaak is dat een dowel wel in midden precies erin past en een stukje naar links of rechts weer een stuk eruit steekt (dowel)
Weet niet raad mee? Bij stapels van 2 lukt het zo goed en zodra er een derde laag bij komt, gaat mijn taart net iets scheef staan
ik stut overigens met 2 taartkartontjes onder elke laag en dowels.
heeft iemand tips voor mij?
ik gebruik juist kikat of maiskolfprikkers of de officieele dowels, vind het niet prettig om dingen te gebruiken die niet gemaakt zijn om in eten te stoppen.
ik gebruik juist kikat of maiskolfprikkers of de officieele dowels, vind het niet prettig om dingen te gebruiken die niet gemaakt zijn om in eten te stoppen.
Als je ze inpakt in folie is er geen probleem hoor.
@ ouafae
Misschien proberen je taarten wat rechter af te werken?
Als er een paar mm dowel uitsteekt en de rest zit wel goed, maakt dat niet heel veel uit hoor. Maar ik zou er dan wel wat ri bijspuiten, zodat de dowel geen kant meer op kan en echt vastplakt aan het taartkarton.
Als er teveel ruimte zit (doordat een dowel uitsteekt omdat je taart niet waterpas is) tussen de onderste taart en de taart erop, en je taart is zwaar, kan een taartkartonnetje een beetje doorzakken. Ik zou dan ook cakeboards gebruiken, die zijn steviger...
dus ik moet wat ri ook op de dowels spuiten???
MOet voor het weekend weer een stapeltaart maken van 3 laags. Heb alleen cakedrums in huis en taartkartons maar geen cakeboard. Ook heb ik de separatorplates met schulprand. Wat kan ik het beste gebruiken? Wil dat het dit x wel goed. Een taart moet toch wel minimaal van vrijdag tot zaterdag netjes gestapeld kunnen blijven?!
Hier even een fotos hoe ik hem heb afgeleverd
Uploaded with ImageShack.us
en dit is de foto die ik gemaild heb gekregen een uur later na het vervoeren (de klant heeft de taart opgehaald)
Uploaded with ImageShack.us
ik denk toch dat het komt omdat je dowels uitsteken, ik zie op je eerste foto ook echt de kieren tussen je taarten, ik denk dat het dan echt niet stevig genoeg is. het gewicht rust dan het meest op de aansluitende dowels.
Je moet even kijken van te voren of je taart wel recht genoeg is en er anders een stuk afsnijden om hem recht te maken.
Ik ben het met Maris eens.
Het hoogteverschil is inderdaad té groot. Zoals ik al zei is een paar mm niet zo'n probleem, maar dit is echt een te groot verschil.
Ik denk ook dat je vulling en je dijkjes zijn gaan smelten, dus volgende keer stevigere bc gebruiken, dunnere laagjes vulling, goed koelen, etc....
Voor de zekerheid zou ik volgende keer werken met die plastic dowels en seperator plates. Dan is in ieder geval je interne constructie stevig. Dan nog je taarten wat steviger maken en houden, komt het helemaal goed!
hoe kan ik de botercreme steviger maken dan, want met warme weer gaat het zoiezo zachter worden.
Ook als ik de stokjes net zo hoog maak als de taart, krijg ik dit soms ook bij hoger dat 3 laags. Bij zitten de kieren tussen het kapsel en het taartkarton of kan ik beter de onderste laag van het biscuit omdraaien zodat die aan de onderkant platter ligt op het karton?
Plastic dowels zijn toch gewoon die electrische buisjes toch, is daarvan gewoon 4 a 5 voldoende voor elke laag ongeacht de grote van elke taart??
Ik ben even wat info voor je aan het zoeken...
kijk eens op wilton.com bij hidden pillars en separator plates.
Voor stevigere BC moet je even kijken bij recipes, en dan de buttercream icing (stiff consistancy).
Ook kun je zoeken op stacking, dowels, cakeboards, etc....
Het is sowieso een fijne site met veel ideeën, tips en voorbeelden.
In het balkje helemaal bovenaan kun je alle woorden die ik heb genoemd gewoon zoeken.
Waarschijnlijk staat hier op het forum ook wel de nodige informatie die je nodig hebt. Even zoeken dus.
Je kunt op youtube zoeken naar how to stack a cake, er staan een aantal interessante filmpjes op.
Ik had je mailtje namelijkal gezien, maar om dat allemaal uit te leggen, en de verschillende mogelijkheden, dan ben ik wel een paar uur bezig
dank je suuz ik ga eens rondkijken
anders toch maar een workshop stapeltaart doen
Ik zie hier dingen voorbij komen om stapeltaarten met te stutten waar ik heel erg van schrik. Schijnbaar vraagt niemand zich af of dingen wel geschikt zijn, of zelf voedselveilig!
Als je electriciteitspijp wilt gebruiken kun je voor het zelfde geld officiele dowels kopen in een taartwinkel. Die zijn het meest geschikt voor deze taak en zijn voedselveilig.
Ook de kitkats komen steeds weer terug, maar ook die zijn niet te vertrouwen, ook hier geldt de bekende slogan: resultaten uit hete verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Zeker als je iets maakt als een bruidstaart of een mooie stapeltaart voor anderen zou je op zeker moeten gaan en de materialen gebruiken die er voor gemaakt zijn!
Hygiene en voedselveiligheid horen prioriteit te krijgen, ook of liever juist bij de thuisbakker!!!!
Klopt, ik word ziek van KitKats. totaal niet veilig.
Maar inderdaad, beter voedselveilige dowels gebruiken dan gammastokken of buizen.
Buiten dat, dit topic is 4 jaar oud, er wordt nu veel meer gelet op voedselveilig.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » stapelen mening kitkats