1

Onderwerp: Makkelijk/lekkere vulling combi

Dit weekend wil ik een taart maken voor een vriendin die geslaagd is. Ik vul mijn taarten meestal met aarbeienjam en botercreme :O  maar wil nu iets anders proberen.

Ik heb al op het lijstje gekeken :y  met de vulling combinatie maar zou echt niet weten of het makkelijk te maken is en of het lekker is :think: .

Wie heeft een simpele combi vulling voor mij waar ik niet te lang mee bezig ben om het te maken.

Bedankt alvast :thumb: .!

2 Laatst bewerkt door Tante Tien (27-06-2014 05:25)

Re: Makkelijk/lekkere vulling combi

Banketbakkersroom uit een pakje, eventueel met stukjes chocolade of fudge erover, en dan jam of vlaaivulling erbij. Zo klaar.

Of lekker veel chocoladepasta door je botercreme (wit of bruin) en dan met jam of tropische vlaaivulling.

Tieneke

Ik vind ganache heel erg lekker en is ook vrij simpel. Is ook erg lekker icm een laagje frisse jam oid. Bonbonblokcreme is ook simpel en lekker. Meeste vrouwen houden wel van chocolade :D.

Voor mijn zoontje zijn verjaardag maak ik 1 laag met witte chocolade ganache en verse aardbeien en 1 laag met pure chocolade ganache en bonbonblokcreme. Zit er alleen nog aan te denken iets knapperigs in de pure ganache te doen. Misschien stukjes hazelnoot oid. Eigenlijk zijn heel veel vullingen wel simpel te maken.

4

Als ik iets lekker (en) makkelijks wil, dan doe ik vaak een mona pudding als vulling met iets erbij. Bijvoorbeeld stroopwafelpudding met dulce de leche, citroenkwarktaartpudding met lemoncurd, aardbeienkwarktaartpudding met aardbeienjam of -vlaaifruit, browniepudding met kersenvlaaivulling enz.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Ik ga (denk ik) voor 1 laag vanille creme en 1 laag witte chocolade bc met verse aardbeien of aardbeienjam.

Zou ik op de vanillecreme ook lemoncurd kunnen doen?

Of wordt het too much??

6

Lemoncurd en witte chocolade lijkt mij niet zo...

Tieneke

Uiteindelijk heb ik lemoncurd gehaald (bij de AH  :O  :O ) en heb ik cocos creme gemaakt.

Maar ik had een te grote bakpan voor mijn taart en kon er maar 1 laag vullen.
Heb deze gevuld met de cocos creme en het was erg lekker.

Lemoncurd komt nog  :thumb:  :thumb:

8 Laatst bewerkt door renata2 (13-07-2014 19:12)

Een laag jam en een laag monatoetje, van die luchtige. Vind zelf aardbeienjam met brownietoeje erg geslaagd. Of jam en een laag banketbakkersroom uit zo' 'n pakje, d'r oetker of baukje geloof ik. Simpel en mmmmmmm!Omje had m al gemaakt... Misschien voor de volgende keer!