1 Laatst bewerkt door lady-vall (26-06-2014 12:43)

Onderwerp: Tips gevraagd aanschaf spuitzak&spuitmondjes!!

Hoi!

Ik ben me aan het verdiepen in spuittechnieken voor bijv mooie toeven op cupcakes maar ook om een taart helemaal te bespuiten of versieren.
Ik heb nog geen spullen. Nu zie ik heel veel verschillende spuitzakken (wegwerp en voor veelvuldig gebruik) en spuitmondjes zijn er ook erg veel. Tevens zijn er sets te koop ipv alles los.
Waar doe ik goed aan? Welke spuitmondjes gebruik je veel? Ik ben er wel uit dat ik alles van Wilton wil en dat ik de M1 wil voor rozen, en de 47 voor basketwave. En nog wat standaardmondjes voor mooie toeven en eenje voor dunne lijntjes. En zijn er nog andere attributen nodig buiten spuitzak en spuitmondjes om?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: Tips gevraagd aanschaf spuitzak&spuitmondjes!!

Ligt er ook een beetje aan wat je precies wilt gaan spuiten. Ik gebruik heel veel elastiekjes om spuitzakken mee dicht te maken. Zo kan ik botercreme bijvoorbeeld makkelijk bewaren als ik wat overhoud. Ik schuif de open zak gewoon in een boterhamzakje en leg hem in de koeling. Je kunt er ook speciale klemmetjes voor kopen.

Qua zak gaat mijn voorkeur echt uit naar wegwerp. Bij hergebruik zakken trekken heftige kleurtjes wel eens in de zak. Denk bijvoorbeeld aan paars of fuchsia. Je krijgt een zak op een gegeven moment gewoon niet meer echt schoon en hoewel hij echt wel "schoon" is vind ik dat zelf geen hygiënisch idee.

Ik gebruik voor de meeste dingen gewoon hele goedkope zakken. Volgens mij had ik er 50 voor 3,50. Wel gebruik ik altijd de adapter (die moet je er los bij kopen). Voor de M1 ben je een grote adapter nodig. Het is in mijn ervaring niet nodig om Wilton wegwerp zakken te kopen. Die goedkope van mij (merkloos) voldoen echt prima. Ook voor botercreme e.d.

Als je ook bloemen e.d. wil gaan spuiten heb je ook van die spijkers nodig. Ze lijken op uit de kluiten gewassen punaises ;-). Maar aangezien ik dat zelf niet doe heb ik daar geen verstand van ;-).

3

Ik zou ook inderdaad aan wegwerpzakken beginnen. Ik gebruik zelf snoepzakken als spuitzak. Bij de Makro heb je er 500 voor iets van € 8,00. Stuk goedkoper dan zakken die letterlijk onder de naam spuitzak verkocht worden. Je kan natuurlijk ook bij de kruidvat/etos of waar ze ook maar schepsnoep verkopen vragen of je voor een x bedrag een x aantal mag overkopen :P

Less is more :)

4

Maar kun je spuitmondjes van wilton dan ook op een zak doen van n ander merk?kijk datsoort dingen weet ik niet haha. En wat is een adapter? Ik vind het nog steeds niet duidelijk wat ik allemaal moet aanschaffen dus als mensen nog tips hebben??

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Ik zou zeker voor de 'echte' spuitzakken gaan en niet voor snoepzakken als je je wat meer wilt verdiepen in spuittechnieken. En dan kan het wegwerp zijn of herbruikbare; die van Wilton (de featherweight) zijn erg fijn vind ik, heb ze al jaren in gebruik en nog niet verkleurd.

Als je alleen een spuitmondje er in doet, kun je zonder coupler werken en kun je allerlei zakken gebruiken. Met een coupler kun je verschillende mondjes (van dezelfde maat) op één zak zetten.

Als je wilt beginnen met cupcakes, is de Cupcake Decoratingset van Wilton misschien iets. Zitten 8 wegwerpzakken in, een 1M, 2D en nog 2 die ik zo snel niet uit mijn hoofd weet. Verder heeft Wilton sinds kort ook een handig beginnerssetje met de basisspuitmondjes in een bakje waarmee ze de vaatwasser in kunnen. Eén of twee couplers erbij en je hebt een goed begin!

PS Snoepzakken gebruik ik wel hoor, maar alleen voor het vullen van bakingcups met beslag ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Mijn ervaring is dat spuitmondjes met adapter ook beter blijven zitten in een goedkope zak ;-), vandaar dat ik eigenlijk altijd de adapter gebruik.

7

Ik heb hele slechte ervaringen met snoepzakken, en ga echt voor echte spuitzakken voor sluitwerk en gebruik snoepzakken alleen voor vullen van Baking cups of lagen in taarten

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Oke. Dus ik koop wegwerpzakken,een aantal spuitmondjes en een adapter? Dat is de basis en daar kan ik dan mee starten?

Ik zou ook voor de echte spuitzakken gaan. Snoepzakken willen nog wel eens zwakke plekken hebben en knappen dan.

10

En voor toeven heeeeeeeellllllllle groooooooooooote spuitmonden!

Zoiets als dit:

http://www.nisbets.nl/Patisserie/Spuitz … merk=Vogue

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

11

lady-vall schreef:

Oke. Dus ik koop wegwerpzakken,een aantal spuitmondjes en een adapter? Dat is de basis en daar kan ik dan mee starten?

als je wilton spuitmondjes koopt heb je geen adapter nodig.
je knipt gewoon de punt van de (plastic wegwerp) spuitzak af,
en schuift het spuitmondje in de zak. that's it!

(knip in eerste instantie een klein puntje van de zak af,
mocht het te weinig zijn, kun je het gat altijd nog groter maken,
maar het gat weer kleiner maken gaat zo lastig  :+  )

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

12

O oke bedankt Siena!

zoiets zou je ook mee kunnen beginnen

http://www.deleukstetaartenshop.nl/wilt … escription

14

Die adapter is handig als je spuitmondjes wilt wisselen. Dan draai je er zo een nieuwe op. Als je maar 1 spuitmondje nodig hebt, dan kan je ook zonder.
Wel handig om alvast in huis te hebben.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

O oke nu snap ik waar n adapter voor dient. Dat is wel handig ja maar voor nu nog niet nodig..eerst maar eens oefenen ;)