1

Onderwerp: Hoelang strik van fondant laten drogen?

ik ben van plan om morgen voor het eerst een strik van fondant te maken (weliswaar zonder tylose) van het merk . De reden dat ik geen tylose wil gebruiken is omdat ik het nergens kan vinden en te laat is om het online te bestellen omdat de strik vrijdag klaar moet zijn. Ga ik het redden om het in 2 dagen te laten drogen? Ik had hier ook gelezen dat je fondant in de oven kan laten drogen door het op 50 graden voor een uurtje te bakken, is dit eventueel ook een optie?

Graag jullie advies voor deze beginneling :o

2

Re: Hoelang strik van fondant laten drogen?

Het ligt er een beetje aan welke fondant gebruikt. De ene hardt sneller uit dan de andere. Heb je geen Boerenbond of Welkoop in de buurt? Daar verkopen ze ook tylose  ;)

3

Esther68 schreef:

Het ligt er een beetje aan welke fondant gebruikt. De ene hardt sneller uit dan de andere. Heb je geen Boerenbond of Welkoop in de buurt? Daar verkopen ze ook tylose  ;)

wat stom ben vergeten om welk merk findant het gaat, gaat dus om funcakes.
nee helaas heb ik die winkels niet in de buurt zitten. Is de oven geen optie?

4 Laatst bewerkt door Esther68 (25-06-2014 07:16)

FunCakes hardt minder snel uit, vind ik. In de oven heb ik het nog nooit gedaan, maar lees wel dat het kan. Dacht idd iets van een uur op 50 gr met de deur op een kier

5

Met funcakes zonder Tylose er in???? Neus, dat werkt niet
Beter mix van fondant en gum paste gebruiken, maar dan nog zeker twee dagen laten drogen anders zat hij in

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Pipoos heeft ook Tylose volgens mij, de Makro, en volgens mij elke taartpunten wel

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Tigrasas schreef:

Met funcakes zonder Tylose er in???? Neus, dat werkt niet
Beter mix van fondant en gum paste gebruiken, maar dan nog zeker twee dagen laten drogen anders zat hij in

Wanneer ik een strik maak, maak ik deze van SatinIce +beetje tylose of gumpaste. 's Morgens maak ik de lussen en de volgende morgen, of zelfs diezelfde avond, zet ik de lussen in elkaar (ligt ook aan het weer en wel/geen verwarming aan of de lussen hard genoeg zijn). Het kan dus wel sneller, maar 2 dagen drogen is idd beter  :y .

8

Mij gebruik altijd funcakes en vergeet meestal de tulylose ( als in, als ik klaar ben met lussen maken zie ik het potje staan)

Ik leg ze op hun zij kant te drogen en draai ze het eerste uur regelmatig om. Ik maak ze meestal de avond te voren.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

9

Even voor alle duidelijkheid ik heb het niet over de lussen strik, maar de 'gewone' strik zoals je dus ook een veter zou strikken.

10

Djoeke schreef:

Mij gebruik altijd funcakes en vergeet meestal de tulylose ( als in, als ik klaar ben met lussen maken zie ik het potje staan)

Ik leg ze op hun zij kant te drogen en draai ze het eerste uur regelmatig om. Ik maak ze meestal de avond te voren.

Droogt het goed genoeg uit dan?

Ik denk dat ik het maar gewoon probeer en als ie niet goed gedroogd is moet ik maar over op plan B en iets anders verzinnen :think:

11

Bij mij wel...

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com