1

Onderwerp: Beginnerstaartjes

Ik heb pas ook een paar taarten gemaakt, dus kan hier ook eens wat laten zien!

Een WK taartje met een vulling van perzik en abrikozenjam en safari botercreme.

http://i1254.photobucket.com/albums/hh607/Natasja_Meeuwis/Mobile%20Uploads/20140613_172434_zpsoc1ib0rj.jpg

Een strand-zee taartje met een vulling van aardbeien en aardbeienjam en banketbakkersroom

http://i1254.photobucket.com/albums/hh607/Natasja_Meeuwis/Mobile%20Uploads/IMG_20140620_093404_zpsrrog2oga.jpg

Tips zijn welkom! Ik ben nog maar een beginner dus vind het nog lastig om de lagen te snijden. En de plooien bij het vierkante taartje vind ik lastiger dan bij de ronde.

2

Re: Beginnerstaartjes

Wat een leuke taarten, flink veel oefenen en dat komt dat zeker wel goed. Een vierkante taart bekleden is lastiger dan een ronde. Begin bij de hoeken en daarna de recht zijdes. Misschien een afwerkrandje aan de onderkant bij de strandtaart maakt het helemaal af maar zeker niet slecht hoor!

3

super leuke taarten en heel leuk geboetseerd je dolfijn en schelpen :thumb:

Zelf vind ik een vierkante taart ook lastiger dan een ronde taart.

misschien is een taartenzaag een leuke aanschaf dan kan je mooie laagjes zagen :D

4

Bedankt voor de reacties! Een taartenzaag is misschien nog niet eens zo'n slecht idee :D
De schelpen zijn overigens met een mal gemaakt :)

Ik gebruik ook een taartzaag. Werkt ideaal ;-). Bijna al mijn taarten hebben een afwerk randje onder. Vind dat vaak toch net wat mooier. En een vierkantje taart inderdaad beginnen in de hoeken. Ik vind vierkant juist makkelijker ;-). Verder vind ik je taartjes super leuk!

6

vind ze toppie en oefening baart kunst , ga lekker zo door

7

Leuke taartjes.
Ben zelf ook nog niet zo lang bezig, maar waar ik Veel aan heb gehad zijn de tips hier op het forum om de taart strakker te maken. Echt heel glad afsmeren en dan in de koelkast laten hard worden, zodat de taart  echt recht is en mooi strak blijft als je hem bekleedt.
Zoek maar eens op strak bekleden als je daar meer over wilt weten.