1

Onderwerp: Wie ervaring met Marvelous Molds Damask Pattern Onlay?

Ik heb een opdracht staan voor een bruidstaart met de damask onlay. Het filmpje over het gebruik ervan heb ik al bekeken, zelf al een proefje gedaan maar lukte nog niet zo. Wie heeft er goede tips?
Of kan ik beter frosty sheets gaan gebruiken?

groetjes Hanneke

Re: Wie ervaring met Marvelous Molds Damask Pattern Onlay?

Hoi,

Ik heb een howto op mijn site gezet. Mijn tips:
Gebruik flowerpaste en rol vooral niet met een roller over de flowerpaste heen (dat werkt niet goed omdat het patroon dan verschuift).

Ik werkte alleen met flowerpaste en een tooltje. Voor de rest is het vooral gebruik maken van je handen en met je vingers steeds voorzichtig alles aandrukken, totdat de groene opstaande randjes te voorschijn komen.
Daarna pas kun je het patroon er voorzichtig uithalen, dat gaat dan heel gemakkelijk. Als je de foto's op mijn site bekijkt snap je wel wat ik bedoel bij mijn uitleg.
Bewaren van de uitgestoken patronen zodat deze zacht blijven in een afgesloten doos met plastic over de patronen.
Veel succes

Als je nog meer vragen hebt, mail je me maar.

3

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Ik heb een howto op mijn site gezet. Mijn tips:
Gebruik flowerpaste en rol vooral niet met een roller over de flowerpaste heen (dat werkt niet goed omdat het patroon dan verschuift).

Ik werkte alleen met flowerpaste en een tooltje. Voor de rest is het vooral gebruik maken van je handen en met je vingers steeds voorzichtig alles aandrukken, totdat de groene opstaande randjes te voorschijn komen.
Daarna pas kun je het patroon er voorzichtig uithalen, dat gaat dan heel gemakkelijk. Als je de foto's op mijn site bekijkt snap je wel wat ik bedoel bij mijn uitleg.
Bewaren van de uitgestoken patronen zodat deze zacht blijven in een afgesloten doos met plastic over de patronen.
Veel succes

Als je nog meer vragen hebt, mail je me maar.

Hoi Saskia,
Ik heb net jouw howto bekeken en is duidelijk voor mij en ga het uitproberen.
Hartelijk bedankt voor je uitleg.
Groetjes Hanneke

groetjes Hanneke

4

Ik hoop toch nog op meer tips over de damask onlay mold.
Er zijn allerlei filmpjes met uitleg van de onlay's behalve met de damask.
Wat een drama ben er gisteravond 4 uur mee bezig geweest om het op een stukje piepschuim van 10 x 35 bekleed met Fondant te krijgen. Heb het met maïzena en met crisco in de mold uitgeprobeerd. Het probleem is dat het allemaal losse stukjes zijn.
Wie o wie heeft de gouden tip

groetjes Hanneke

5

misschien op deze manier doen:

http://marvelousmolds.com/sites/default/files/images/video/onlays-video.jpg

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

6

Het heet niet voor niks een onlay.
Idd zoals het plaatje van Siena doen:
Achterkant insmeren met pipinggel en dan op je taart plakken, goed aandrukken en dan de mold afrollen.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart