1

Onderwerp: Help!! milky way vulling....

Dames, zaterdag moet ik een 3 laagse taart afleveren. Ze willen dat er een Milky Way vulling in komt. Morgen ga ik beginnen met bakken en donderdag moet ik het vullen. Morgen moet ik de vulling dus maken omdat deze moet opstijven. Alleen vraag ik me af of die zolang houdbaar is omdat er eiwit in zit.
Dus mijn vraag is...hoelang is dede vulling met eiwit goed. Kan deze op woensdagavond gemaakt worden, donderdag de taart ermee vullen en zaterdag de taart serveren?

Zijn er anders tip wat ik ipv eiwit erin kan doen?

Hoop dat jullie me kunnen helpen! Groetjes

2

Re: Help!! milky way vulling....

nikkijanssen schreef:

Dames, zaterdag moet ik een 3 laagse taart afleveren. Ze willen dat er een Milky Way vulling in komt. Morgen ga ik beginnen met bakken en donderdag moet ik het vullen. Morgen moet ik de vulling dus maken omdat deze moet opstijven. Alleen vraag ik me af of die zolang houdbaar is omdat er eiwit in zit.
Dus mijn vraag is...hoelang is dede vulling met eiwit goed. Kan deze op woensdagavond gemaakt worden, donderdag de taart ermee vullen en zaterdag de taart serveren?

Zijn er anders tip wat ik ipv eiwit erin kan doen?

Hoop dat jullie me kunnen helpen! Groetjes

Er bestaat ook eiwitpoeder. Maar ik weet niet of dat hier ook geschikt voor is...Andere dames misschien?

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

3

Met deze vulling (Milky Way) heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar ik vind (ongeacht de vulling) dat je op woensdag geen vulling moet maken voor een taart die voor zaterdag is. Dan staat die vulling al zo'n 4 dagen voor deze gegeten wordt. Ik zou proberen vrijdagochtend vroeg de vulling te maken. Dan taart vullen, afsmeren en de koeling in om op te stijven. Vervolgens de lagen bekleden en decoreren.
Maar dat is hoe ik het zou doen hoor... ;)

4

Ik werk meestal met botercreme-vulling en die kan wel wat hebben, maar dan vind ik 4 dagen ook veel te lang. Wanneer ik mbc maak gebruik ik ook eiwitpoeder. Ideaal! Wat je misschien ook kunt doen is de bc van mix maken en daar dan de zacht gemaakte milkyways erdoorheen mixen. Dit zou je donderdag kunnen maken, vlak voor het vullen.