1

Onderwerp: Fondant dilemma, eerste taart...

Ik ga binnenkort mijn eerste taart maken voor een verjaardag. Erg spannend natuurlijk!

Nu had ik fondant van Funcakes gekocht, maar na hier op het forum te hebben gelezen dat deze tegenwoordig van slechtere kwaliteit is en snel scheurt durf ik het niet meer aan.
Daarom wil ik de funcakes terugbrengen en een ander merk kopen. Maar ik heb geen tijd meer om via internet te bestellen.

Dus ik kom uit op fondant van de Jamin of eventueel Jumbo?

Hebben jullie tips voor me welke goed is? Of een ander merk dat je in de winkel kan kopen?

2

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

Haihai,

Waar kom je vandaan...misschien dat we je ook nog kunnen helpen aan een taartwinkeltje in de buurt.

3

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

Als dat je opties zijn zou ik de funcakes gewoon houden

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

dus gewoon funcakes houden dan?

wij hebben hier geen taartwinkels in de buurt, er was er eentje en die is failliet gegaan helaas...

5

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

Als het echt niet lukt, kun je het mengen met marsepein (geen idee of die van de jumbo een beetje smaakt), gewoon half om half, dan heb je waarschijnlijk minder scheuren. Maar ik zou het ook gewoon eerst proberen met funcakes hoor. Niet iedereen heeft er slechte ervaringen mee, ik geloof dat het enkel gaat om de verpakkingen met een houdbaarheid tot 2015 of zo.

Succes ermee,

Tieneke

6

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

Als ik moest kiezen tussen die van jumbo/jamin of funcakes, zou ik de funcakes kiezen.
Niet te lang kneden. Gewoon een beetje soepel en dan rollen.
Succes!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

Tieneke, ja die heb inderdaad... met de tht datum van 2015 helaas.

Bedankt voor de tip over de marsepein en het niet te lang kneden!

8

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

Er wordt - ook in de topics waar negatieve berichten staan over FunCakes - ook gewoon gepost door mensen met positieve berichten, alleen wordt daar voor het gemak vaak overheen gelezen :) Gewoon gebruiken, grote kans dat je nergens last van hebt. Soepel kneden, niet te langzaam werken (dus langdurig uitrollen) en gelijk aan de bovenkant vastzetten bij het bekleden (wat geldt voor elke stevige fondant trouwens).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

Hebben jullie eventueel een Welkoop in de buurt?? Daar heb ik laatst een pakje weggehaald. Heerlijk soepel!

10

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

Marisje, bedankt voor de tip. We hebben er inderdaad eentje in de buurt, maar ik heb gebeld en ze hebben geen fondant (zij noemen het suikerpasta) meer in de kleuren die ik wil.

11

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

Ik gebruik sinds een paar weken de fondant van de Jumbo. Krijg hele goede reacties hierop. De fondant kneed lekker, scheurt niet en mijn taarten lijken sneller bekleed ook de grotere en vierkante!

12

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

oh jee, nu ga ik toch twijfelen ingrid  :(

13

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

Ik zou gewoon eerst die van funcakes gebruiken. Je kan altijd nog naar de jumbo toch? En misschien kan je die van de welkoop zelf in de juiste kleur kleuren?

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

14

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

Ik heb jaren funcakes gebruikt en ben nu overgestapt maar het is prima spul hoor.. ik bedoel: het kan NOG beter maar zelfs met de problemen die ik er de laatste maanden mee had, was er echt nog een hele mooie taart mee te maken.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

15

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

marsepein door je fondant?????

16

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

annuschka schreef:

marsepein door je fondant?????

Dat heet marsefond. Verhouding kan je zelf bepalen, maar volgens mij is het meestal 1:1.

17 Laatst bewerkt door Tante Tien (15-06-2014 17:55)

Re: Fondant dilemma, eerste taart...

Het is inderdaad de helft marsepein en de helft fondant, maar het komt niet zo nauw hoor. Het voordeel is dat je fondant iets vetter wordt van de marsepein, lekkerder smaakt en toch aardig flexibel blijft.

Tieneke