1

Onderwerp: [FEEDBACK] 40 jaar getrouwd

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10422948_10201034982435601_4815193624673440701_n.jpg

Afgelopen zaterdag (gisteren) vierden mijn schoonouders hun 40-jarig huwelijksfeest.
Ze hadden m ij gevraagd om een stapeltaart te bakken, in de stijl van een bruidstaart.
Ik heb behoorlijk de vrije hand gekregen wat betreft kleur, vulling en decoraties.

Het was mijn eerste stapeltaart en de eerste keer dat ik roosjes heb gemaakt. Ook was het de eerste keer dat ik met witte marsepein bekleed heb. Dat ging toch niet zo soepel als met naturel of andere kleuren, veel meer scheuren en veel stugger. Deze scheuren en andere oneffenheden zijn ook goed zichtbaar in de taart. Omdat het voor de familie was heb ik de taart wel gewoon zo gepresenteerd, mijn schoonouders vonden dit geen probleem.
De taart smaakte gelukkig erg lekker. Met een laag aardbeien-limoenjam en een laag zwitserse room.

Mij was al opgevallen dat het bovenste taartje scheef was en na het stapelen bleek ook de middelste laag niet helemaal recht te staan. (De foto zelf is ook nog wat scheef, waardoor het geheel nog schever lijkt dan het gisteren was toen de taart op tafel stond).

Ik hoor/lees graag van jullie wat jullie van de taart vinden. Ook leer ik graag van jullie tips om voor een volgende keer (hoop dat ik nog eens mag stapelen) de gemaakte fouten te voorkomen.
Ik kan nu maar 1 link plaatsen, dus maar 1 foto. Nog even zoeken of ik nog een detail foto kan plaatsen.

2

Re: [FEEDBACK] 40 jaar getrouwd

nou ik zelf heb nog nooit een stapeltaart gemaakt dus ik heb geen tips behalve dat ik de taart mooi vind zeker de 2 de laag. :thumb:

je roosjes zijn ook hartstikke lief en goed gemaakt!!

Ik zie inderdaad dat de taart wat scheef is maar je schoonouders zullen zo blij geweest zijn dat het hun vast niet is opgevallen. :)

3

Re: [FEEDBACK] 40 jaar getrouwd

Dank voor je compliment Baklataart.
En ik denk inderdaad dat het mijn schoonouders niet is opgevallen. Ze belden vandaag om nogmaals te bedanken voor de taart.  :)