1

Onderwerp: fondant zwemt de kelder uit helppppppp .In de koelkast???????????

Ik heb 3d poppetjes gemaakt voor 2 taarten.
We hebben een hele goede kelder maar door dit warme weer gaat het zweten

Ik heb ze nu op bakpapier gezet in een kartonnen doos in de koelkast op de laagste stand????
Kan dit?

Oefff anders moet ik helemaal op nieuw beginnen.

Liefs Jeanny

2

Re: fondant zwemt de kelder uit helppppppp .In de koelkast???????????

Hoe is het met ze? Ik zou ze ook in de koelkast zetten hoor, laagste stand is een goed idee. Wanneer heb je ze nodig? De overgang van koelkast naar taart zou weleens nattigheid kunnen geven. Een ventilator erop zetten om ze te drogen als ze op de taart moeten, is een goed idee.

Tieneke

3 Laatst bewerkt door Globje (09-06-2014 06:56)

Oeffff  bedankt  ga ik proberen. Ben nu helemaal in paniek. En het word weer zo warm vandaag. Ik heb ze zaterdagochtend nodig.
Fijne dag vandaag Tieneke.

4

Met welk merk fondant heb je de poppetjes gemaakt?
Ik weet niet of ik ze in de koelkast zou zetten. Deze is nl best wel vochtig, net als een kelder soms (als het veel heeft geregend bv). Ik denk dat, wanneer je ze uit de koelkast haalt, deze een klap krijgen en dan juist een klap krijgen. Ik zou ze dus gewoon op de koelste, droogste plek in huis zetten, evt met ventilator erop. Bij mij is de huiskamer het koelst (staat pas 's avonds de zo'n op)

5

Ik denk dat mijn huis vochtiger is nu dan mijn koelkast, op mijn klok geeft hij 80% luchtvochtigheid aan. ik duim voor je dat het lukt zaterdag.

Tieneke

6

Ik heb ze nu in de woonkamer staan met de ventilator er op tot nu toe gaat het gelukkig nog steeds goed.
oeffffffff dit is echt zenuwslopend. Je zou met dit weer een bruidstaart moeten maken, ik weet nu dat ik met deze temperatuur daar nooit aan zal beginnen.

Bedankt.

Gr Jeanny

7

Is het nog gelukt gisteren? Ik maakte zelf nog een razendsnelle taart gisterenavond en dat viel me niet tegen.
Tieneke