1 Laatst bewerkt door Renren (13-06-2014 13:19)

Onderwerp: Mijn macarons lopen uit.

Hallo!

Ik heb al een aantal keer macarons gemaakt met dit recept, en dat ging altijd goed. Maar nu niet meer, en ik weet niet wat er misgaat.

http://i22.photobucket.com/albums/b338/Aetza/_MG_0436.jpg

Dit is wat er gebeurt. De inhoud loopt via de voetjes zo naar buiten, dus het enige wat overblijft is de shell en heel veel voetje. Ze zakken dus ook in elkaar als je ze uit de oven haalt.

Weet iemand waar het misgaat? Ik doe precies hetzelfde als wat ik altijd doe.

Ik gebruik dit recept:

http://www.bakerella.com/tartelette-these-are-for-you/

Zelfde recept maar dan een tijdje geleden, toen ze wel lukten:

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/q71/s720x720/1070068_10200819735270672_1619984500_n.jpg

Ik maak sites. Cakes alleen voor de lol.

2

Re: Mijn macarons lopen uit.

Ik heb nog nooit macarons gemaakt, maar check eens je temperatuur van je oven.
En hoe lang heb je ze de vorige keer laten drogen? Was het weer toen anders?

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

3

Ik zou ook eens proberen op een lagere temperatuur te bakken. Ik maak ze altijd volgens het recept van Meentje. Ik bak ze dan op 130 graden op boven-en onderwarmte. Maar elke oven is natuurlijk weer anders.

Succes!
Gr. Dolfijn

Ps. Je droogtijd kan ook steeds weer anders zijn. Dit ligt aan temperatuur en luchtvochtigheid. Het 'korstje' moet gewoon niet meer 'pikken' zeg maar. Dan kunnen ze de oven in.

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

4

Ik bak ze op 135, dus veel lager zou denk ik niet werken...

Ik zal ook eens op zoek gaan naar een oventhermometer, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de oven ligt, aangezien het echt een goede en nieuwe is, maar je weet het nooit.

Ik weet niet precies hoe lang ik ze de vorige keer heb laten drogen, ik liet ze drogen tot het droog genoeg was, wat soms wel 2 uur kon duren, en nu maar eventjes.

En het weer was denk ik wel anders, maar dat is Nederland :') Dus die kans is 99%. Ik weet alleen niet hoe anders... Ik denk dat het winter was.

Ik ik ik. Sorry :')

5 Laatst bewerkt door Renren (16-06-2014 22:29)

Wel kocht ik deze keer bloem van de markt ipv zelf maken met gebleekte amandelen of via de ecowinkel omdat het meer dan de helft scheelde. Zou het daaraan liggen? Uiteraard gezeefd.

Bedankt dat jullie proberen te helpen! Ik vind het zo stom. Ook meer zonde dan wanneer cupcakes mislukken gewoon, het is zo veel duurder :(

6

Dolfijn schreef:

Ik zou ook eens proberen op een lagere temperatuur te bakken. Ik maak ze altijd volgens het recept van Meentje. Ik bak ze dan op 130 graden op boven-en onderwarmte. Maar elke oven is natuurlijk weer anders.

Succes!
Gr. Dolfijn

Ps. Je droogtijd kan ook steeds weer anders zijn. Dit ligt aan temperatuur en luchtvochtigheid. Het 'korstje' moet gewoon niet meer 'pikken' zeg maar. Dan kunnen ze de oven in.

En zou je het recept kunnen linken? Ik heb gezocht, maar kan hem niet vinden.