1

Onderwerp: basisbiscuit voor meptaart

ik ga een meptaartje maken voor een meisje met koemelk allergie en gebruik hierbij het basisrecept van het forum. wat zijn ongeveer de hoeveelheden van de ingrediënten voor het meptaartje? ik hoor het graag van jullie!

2

Re: basisbiscuit voor meptaart

Welke vorm ga je gebruiken?
Voor een blanda van 12 cm gebruik ik 1 ei, 30 gr zelfrijzend bakmeel en 30 gr suiker.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

cakebym schreef:

Welke vorm ga je gebruiken?
Voor een blanda van 12 cm gebruik ik 1 ei, 30 gr zelfrijzend bakmeel en 30 gr suiker.

ik heb zelf een rond schaaltje, maar is volgens mij wel vergelijkbaar met blanda 12. alleen in dat recept staat bloem en maïzena genoemd, ipv zelfrijzend bakmeel. maakt het nog uit wat beter gaat?

4

ik kan het zelfrijzend bakmeel niet gebruiken omdat het geproduceerd is in een fabriek waar ook melkpoeder verwerkt wordt. dus moet het echt met bloem en maïzena maken. maar wie iemand de hoeveelheden voor een meptaartje?

5

Ik zou een 15 cm rond taartje aanhouden.
Dan heb je misschien iets te veel, maar anders krijg je het misschien ook niet goed gemixed?

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

6

Ik gebruik ook 1 ei. Omdat dit inderdaad wel weinig is om te mixen, maar ik er altijd een paar tegelijk. Is altijd handig. De rest vries ik in.

7

Bloem en maizena gaat ook. Zelfrijzend bakmeel vind ik handiger, maar als dat niet gaat neem je gewoon bloem en maizena. Voor 1 ei gebruik je dan 30 gr suiker, 25 gr bloem en 5 gr maizena. Beetje zout en vanillesuiker (geen heel zakje!)

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

8

bedankt voor jullie reacties. ik heb de hoeveelheden aangehouden voor een 15 cm taartje en dat was prima! had het idee dat het beslag op deze manier minder rijst als dat van een mix.