Onderwerp: repentechniek boltaart
hoi ff vraagje ik heb nu al paar keer kleinboltaartje gemaakt met repen maar kan ik het ook doen in vorm van 20cm doorsneel en 10 cm hoog??? grtjes annuschka
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » repentechniek boltaart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoi ff vraagje ik heb nu al paar keer kleinboltaartje gemaakt met repen maar kan ik het ook doen in vorm van 20cm doorsneel en 10 cm hoog??? grtjes annuschka
Bedoel je een gewone bakpan? Of een bol bakvorm? Kan, volgens mij, bij alle bakvormen, maar ben een beetje benieuwd waarom je dit zo wil doen .
hoi ...ja ik heb een bolbakje gekocht bij action maar die kan niet in de oven...hahaha dus vandaar
Bedoel je een gewone bakpan? Of een bol bakvorm? Kan, volgens mij, bij alle bakvormen, maar ben een beetje benieuwd waarom je dit zo wil doen .
..hoi ..ja ik heb een bolbakje gekocht bij action maar die kan niet in de oven..dus vandaar
Esther68 schreef:Bedoel je een gewone bakpan? Of een bol bakvorm? Kan, volgens mij, bij alle bakvormen, maar ben een beetje benieuwd waarom je dit zo wil doen .
..hoi ..ja ik heb een bolbakje gekocht bij action maar die kan niet in de oven..dus vandaar
Ik heb over de Action schalen ook gehoord dat deze af gaan geven oid wanneer deze in de oven gaan, maar volgens mij wordt hier toch vaak in gebakken. Ik zou het ook niet doen, denk ik
ik heb het maar geprobeerd in de oven en lukt wel goed maar moet alleen wel langer in de oven daan een cakepan van wilton ofzo hahah
Tuurlijk gaat dat met de repen-techniek, ik doe nooit anders.
Tieneke
Wat bedoelen jullie nou met die repen-techniek?
De repeltechniek is het opbouwen van een bolvorm met repen cake en vulling. Ik bekleed mijn vorm eerst met plasticfolie (tegen het blijven plakken) aan de binnenkant dus. Dan snijd je een cake in repen van ongeveer een centimeter dik. Daarmee bekleed je de vorm. Dan doe je er een laag vulling in, zowel op de bodem als de zijkanten, bijvoorbeeld aangevette slagroom met vruchtjes erdoor, dan weer een laag cakerepen en zo door tot je vorm vol is. Je eindigt met cake. Na het opstijven in de koelkast, kun je de taart lossen en afsmeren met botercreme en bekleden.
Snap je? Het is heel gemakkelijk, want je kunt elke bolvorm nemen die je wilt omdat hij niet in de oven hoeft. Bovendien raak je door het vullen je mooie bol niet kwijt.
Tieneke
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » repentechniek boltaart