1

Onderwerp: Jeej eerste berichtje bij de stapels! M'n eerste stapel

Wat heb ik het mezelf moeilijk gemaakt. Uren,uren,uren werk zitten er in. Meerdaagsproject. Een dummie om even te oefenen en wat dingetjes uit te proberen. Maar wat heb ik me er op verkeken.

Die 2e laag wilde ik al heel lang oefenen maar dat heeft me zoveel tijd gekost. Iemand tips dat dat sneller kan?

http://4.bp.blogspot.com/-Q4J-HDbNJsE/U5DR35e4CyI/AAAAAAAAAXw/hPif-DdHrG4/s1600/P6050152.JPG

Maar toch ben ik wel trots:). Binnenkort staat m'n eerste echte stapeltaart op het programma.

2

Re: Jeej eerste berichtje bij de stapels! M'n eerste stapel

Ik heb geen tip maar wil je wel complimenteren, want de taart is ondanks het vele werk schitterd geworden :thumb:

eigen taart is goud waard

3

Wauw, wat heb je dat mooi gedaan zeg!!! :thumb:

Ik heb echt geen tips, eerder vragen  :D  Hoe heb je dat zo gedaan die 2 de laag?

Echt, je taart zal prachtig worden :y  :y

4

Ik vind t heel erg mooi!!!

Alleen idd, bij een verse taart moet t binnen 1 dag :shh: , dan zal dit idd heel veell werk zijn!

i just LOVE it!

5

Ik wilde zo'n taart (2e laag) al langer een keer maken en toevallig stond er een tijdje terug in de 'Taarten decoreren' een uitleg over. Het is allemaal stroken uitsnijden, die frillen (dat is het goede woord geloof ik) enz.  Aantal stroken oprollen tot een soort van roosjes en die vast op de taart plakken. En deze dan langzaam steeds groter maken door er steeds meer stroken omheen te draaien.

En dat bedacht ik me ook ja. Voor een echte taart kan dit bijna niet, dan is die echt te lang uit de koelkast. Of ik moet toch sneller gaan werken;)

6 Laatst bewerkt door Maria1000 (06-06-2014 22:58)

Zou je die gefrillde stroken dan ook vantevoren kunnen maken; dan oprollen; in folie en goed luchtdicht verpakken? :think: Want dan zou je wel wat sneller klaar kunnen zijn in ieder geval met zo'n onderste laag. 

Die middelste laag vind ik overigens ook prachtig! Weet iemand daar een howto van misschien? :/

7

Wwwwwwwwwwwowwww, je eerste stapeltaart, weet je het zeker?
Wat een prachtig mooie taart!

.. Want taart kan altijd!!

8

Maria1000 schreef:

Zou je die gefrillde stroken dan ook vantevoren kunnen maken; dan oprollen; in folie en goed luchtdicht verpakken? :think: Want dan zou je wel wat sneller klaar kunnen zijn in ieder geval met zo'n onderste laag. 

Die middelste laag vind ik overigens ook prachtig! Weet iemand daar een howto van misschien? :/

Owja mijn uitleg was eigenlijk van de 2e laag. Maar het is voor een deel hetzelfde met stroken frillen.

Ik heb van die 2e laag wel een How-to. Want die stond in de Taarten Decoreren. Kan er wel een foto van maken straks en hier plaatsen. Ik weet niet of het is toegestaan om op het forum te plaatsen dan?

9

Dankjewel allemaal trouwens. En ja echt m'n eerst stapel. En heb er deze maand ook meteen 2 op het programma staan. Vond dat ik me er na 1 jaar toch maar aan moest gaan wagen. Het stapelen zelf vind ik toch nog wel een beetje spannend ;)

Geen tips, wel ziet het er super uit!!

11

Mooi gedaan  :D

12

Erg mooi! Staat ook op mijn to do lijstje!

Stapelen is niet eng, dat zul je merken na je eerste keer.
Goed stutten met stevig materiaal. Ik gebruik zelf de houten dowels van Wilton. En kartonnetjes onder je taarten gebruiken. Meer is het niet!

13

Spet gedaan! Ziet er tip top uit

Groetjes, Caroline. Kijk voor mijn taarten en workshops op www.kaatjetaart.nl
Ook voor prints op frostysheet ben je bij mij aan het juiste adres. Cupcakerondjes kunnen worden gesneden.