1

Onderwerp: Spoedvraagje, hazelnootcreme van kinderbueno

Hallo,

Ik wil morgen een taart gaan maken met een vulling van hazelnootcreme zoals deze als vulling word gebruikt in kinderbueno.
Al enige tijd ben ik op zoek naar recepten, maar ik kom maar niet tegen wat ik zoek.
Mijn 2de optie is nu om hazelnootpasta te gebruiken, maar dit is het toch niet helaas.

Heeft er iemand enig idee hoe ik een vulling kan maken die het dichtste bij de vulling kom van kinderbueno?

Alvast bedankt.

2

Re: Spoedvraagje, hazelnootcreme van kinderbueno

Ik kan je ook niet echt helpen. Wat je misschien zou kunnen proberen is hazelnoten roosteren en hakken. En dan opzetten met slagroom en laten trekken. Zo maak ik bijv. ook lavendelroom of citroengrasroom. Verwarmen en op heel laag vuur laten trekken. 20 minuten ofzo. Op smaak maken met suiker. Zeven, koelen en opkloppen. Dan zou je hazelnootroom moet hebben en dat kan je dan eventueel mengen met BC.

Misschien is dat iets?

3

Patidess heeft ook hazelnoot smaakstof. Deze kan je door de botercreme doen, en smaakt ook lekker.
Ik weet niet of het zoals kinderbueno smaakt (ik eet ze niet, kindjes ook niet), maar wellicht heel dicht in de buurt. En dan de verhouding van de botercreme iets aanpassen. Minder water zoals voorgeschreven, anders wordt het veels te zacht.

Groetjes Tweety!

Je zou ook een bonbonblok creme kunnen gebruiken. Is ook praline achtig en dat is kinderbueno toch ook?

5

ik doe als ik hazelnootcreme maak altijd een reep chocoladehazelnoten smelten en die door de botercreme roeren. smaakt super lekker

6

Bedankt voor jullie reacties!
Heel fijn, ik ga nog even rondzoeken en anders heb ik zeker wat aan jullie tips.. Juist die vulling van die kinderbueno's zijn zo ontzettend lekker!

Haha, dan koop je een hele partij kinderbueno en lepel je die dingen leeg. Is wel een dure aangelegenheid vrees ik.