1

Onderwerp: hoe hangend aapje maken?

Graag wil ik een dierentuin maken. En liefst zou ik zo'n slingeraapje die aan z'n staart hangt op de taart willen maken. Dus iets als een soort schommel idee door stokjes omhoog te steken, en dan het aapje boven de taart laten zwieren.
Nou ja, stil hangen dan, anders wordt het helemaal lastig.
Is dit mogelijk? Ik dacht aan fondant met tylose. Maar zal die aap blijven hangen, of valt hij straks half of helemaal er vanaf?
Iemand tips hoe dit aan te pakken?
Alvast bedankt.

2

Re: hoe hangend aapje maken?

Geen idee of het mogelijk is! Maar bij mij blijven dingen beter plakken/hangen als ik ze bevestig met royal icing.
Ben benieuwd naar het resultaat!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

3

Ik zou een ijzerdraadje door de armpjes of staart. Afhankelijk van waar hij natuurlijk aan hangt. Het draadje zou ik door zijn hele lijfje steken zodat het niet afbreekt door het gewicht van het aapje zelf.

4

jolien87 schreef:

Ik zou een ijzerdraadje door de armpjes of staart. Afhankelijk van waar hij natuurlijk aan hangt. Het draadje zou ik door zijn hele lijfje steken zodat het niet afbreekt door het gewicht van het aapje zelf.

Dat was wel een idee geweest ja. Ga ik nog eens proberen. Helaas is de taart al af, en het aapje wat ik gemaakt had bleef 2 minuten hangen aan z'n staart. Dat haalt dus niet de taart. Dus nu maar een zittend aapje gemaakt.