1

Onderwerp: Taart afsmeren met Royal Icing mix

Wie helpt mij?

Samen met mijn stiefzusje wil ik een barbietaart maken, met hieronder een gewone taart. Nu keek ik een HOW TO filmpje op Youtube en daar zag ik (als ik het goed heb gezien en verstaan) dat deze dame de barbie taart en de taart eronder afsmeerde met Royal Icing mix en vervolgens marsepein of fondant over de taart deed. Is dit mogelijk? Ik lees namelijk veel verschillende berichten hierover. Ik wil hiervoor de Royal Icing mix gebruiken waar je zelf alleen maar water hoeft toe te voegen. (Funcakes)

Aankomende vrijdag gaan wij beginnen met het maken van de taart, dus hoor graag of het mogelijk is.

2

Re: Taart afsmeren met Royal Icing mix

Royal icing wordt hard en is niet aan te raden om mee af te smeren.. Bedoel je niet de botercreme mix? Dat moet je wel ook boter aan toevoegen. Je kan er wel mee afsmeren als je minder water toevoegd, maar beter smeer je af met 1:1 botercreme of ganache.

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

3

Re: Taart afsmeren met Royal Icing mix

Als het een engelstalig filmpje was, bedoelen ze met icing geen royal icing, maar iets van een buttercream/botercreme. Daar noemen ze zo ongeveer alles icing :)
Royal icing wordt echt gebruikt om te spuiten, het wordt echt keihard. Niet lekker om een hele laag van te eten. Op een koekje gaat prima, maar een hele taart  :nooo:

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Re: Taart afsmeren met Royal Icing mix

Aha, het was inderdaad een engelstalig filmpje. Dan doe ik het zoals wij het altijd doen, gewoon met botercreme. Bedankt voor de antwoorden :)