1

Onderwerp: hoe voorkom ik dat biscuit uitdroogt

Hoi hoi!

Binnenkort moet ik een taart maken die alleen gevuld is en gedecoreerd.  De taart wordt niet afgesmeerd en niet bekleed met fondant. De taart is voor een vrijdagmiddag maar hij moet donderdag s'avonds helemaal klaar zijn. Wat kan ik doen om te voorkomen dat de biscuit uitdroogt?  Er komt deco van fondant op.

Re: hoe voorkom ik dat biscuit uitdroogt

Hoi,

Ik ben benieuwd. Hoe ga je dan de deco van fondant er op maken? En wat is alleen gevuld en gedecoreerd? Waarom mag jij er geen fondant op doen?

Om je biscuit niet te laten uitdrogen, kun je deze het beste woensdag maken, af laten koelen en bewaren in een goed afgesloten plastic zak, zo blijft ie lekker vers. Als je de taart gaat vullen, kun je het biscuit nog tremperen met bijv. limonadesiroop of topping (enkele druppels erop besprenkelen door je vinger op de dop te houden en zo druppelsgewijs wat erop besprenkelen).

In zo een hard plastic bewaardoos voor taart, blijft heel goed!

4

@ saskiahuisman; De bruid had een voorbeeld gezien hier op de leukstetaarten.nl en dat is een taart die alleen gevuld is en gedecoreerd met bloemen en fruit. Maar omdat ik vrijdag ochtend heel vroeg zelf wegga is het van belang dat de taart donderdagavond wordt opgehaald.
Over de plastic zak heb ik ook gedacht maar gaat dan de deco niet smelten? De deco wordt wel eerder gemaakt en zal volledig gedroogd zijn.
@ thebakingcraze; een doos zal niet groot genoeg zijn. Het gaat over een stapel van 3.

5

Zou je hem niet van cake maken? Of tussen cake en biscuit in, het recept van mamakaat? Dat droogt veel minder snel uit en is ook veel lekkerder.

Tieneke

6 Laatst bewerkt door Tigrasas (02-06-2014 21:40)

Ik denk dat het hier gaat om de zgn. naked Cake, en ik zou deze persoonlijk niet van Biscuit maken maar van cake. Als je de cake licht bewerkt met een lekkere likeur of siroop wordt deze zeker niet droog hoor!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Super reacties!! Dan ga ik m niet meer van biscuit maken ;) ! Wordt de buitenkant ook niet droog?
Moet er alsnog iets om heen voor een nacht?

Ik zal deze week eens een proef maken.

8

Ik krijg trouwens het recept niet gevonden van mama kaat. Kijk ik verkeerd?

9

Astu: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=132881

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com