Onderwerp: Jack Daniels taart

Oeh spannend! Mijn eerste echte post hier, op het voorstel-bericht na!
Dit is inmiddels mijn 4e taart. Ik heb de biscuit getemperd met whiskey en gevuld met vanille-room met wat rum aroma. Letters met de hand beschilderd.

http://i165.photobucket.com/albums/u75/DeKleineBlondeLeeft/jd_zpse780ec43.jpg

2

Re: Jack Daniels taart

Wauw, die letters.... Heel knap!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Gaaf!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Thanks! Ik vind het zelf alleen erg jammer dat er wat bobbels in het fondant zitten. Dat had ik bij mijn allereerste taart ook. Ik dacht dat ik er toen te veel botercreme onder had zitten, maar helaas zie ik ze bij deze ook weer. Bij twee andere taarten had ik daar niet zo last van omdat die heel anders bekleed waren.
Iemand tips?

5

Knap gedaan die letters! Waar heb je mee geschilderd?

Tip:
Superstrak afsmeren met botercrème en een nacht in de koelkast laten "uitharden". En bekleden met Callebaut fondant. Wereld van verschil!

6

Het lijkt er zelfs op dat je te weinig botercrème hebt gebruikt en daardoor de bobbels in je biscuit ziet.
Maar voor een vierde taart heb je het super gedaan hoor!

7

Knap!! En leuk foto in zwart-wit!

8

Die letters! Echt knap, en zeer mooi. Ben erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt.

9

Heel mooi gedaan, die krulletjes en letters. Wil ook wel eens weten hoe je dat juist gedaan hebt.
Kan haast niet geloven dat dit je 4de taart nog maar is.

Wat die bobbels betreft heb ik het ook moeten leren met vallen en opstaan, net als iedereen hier geloof ik : botercrème langer dan 5 minuten mixen zodat hij extra smeuïg is, zo glad mogelijk afsmeren (eerst gaatjes of spleetjes ermee "dichtplamuren"). Dan in ijskast laten uitharden. Daarna kan je als het nog niet glad genoeg is met een heel fijn laagje botercrème nog bijsmeren. Altijd zien dat de fondant niet te dun is uitgerold, anders zie je elke oneffenheid.

Maar ik vind het eerlijk gezegd nog meevallen, die bobbels.

http://www.mijnalbum.nl/Album=B4MIRYCI
If it's in your head, you can bake it.

10

Erg gaaf!

11

Super gaaf!
Een rustige taart maar dat maakt um juist zo chique. :thumb:

Je 4e taart :x!! dan vind ik dit echt knap gemaakt. ik wil mijn 4e taart niet meer zien hihi.

Aangename tijdsbesteding, Bezigheid in vrije tijd, Genoeglijke bezigheid, Plezier hebben, Liefhebberij, Lievelingsbezigheid, Plezierwerk, Verslavingsverschijnsel, Vrijetijdsbesteding http://taarttopper.wordpress.com/

12

Naast alle tips die al gegeven zijn: goed smootheren.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

13

wauw wat mooi gedaan

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

Bedankt voor alle reacties!
Bij de eerste taart dacht ik bobbels te krijgen door te veel botercreme, misschien dat ik nu inderdaad wat te weinig heb gebruikt, en de kwaliteit fondant zou ook wel eens kunnen. Ik heb veel 'restjes' gebruikt en het geheel zwart gemaakt met kleurstof.

De letters heb ik met witte SK professional edible food paint er op geschilderd met een dun penseeltje die ik alleen voor taarten gebruik. De verf hecht wel heel slecht, zeker op zwart. Eerst heb ik de letters er dunnetjes op gezet voor de verhoudingen, daarna heb ik wat verf in een schaaltje gedaan en dit goed gemengd met poedersuiker. De poedersuiker maakt de verf veel dikker, zichtbaarder en de verf hecht daardoor ook beter. Het droogt mooi glazuurachtig op. Zonder poedersuiker is de verf echt waardeloos.

15

Whauw!! respect!! echt heeel erg mooi!

16

Wauw, super mooi gedaan en wat ontzettend knap dat je dat uit de hand schilderd :thumb:  :thumb:

heel bijzonder voor een 4de taart dat belooft wat hoe nr 5,6,7,........... er uit gaan zien :lol: