1

Onderwerp: hoe kan ik een gedecoreerde dummy voor lange tijd bewaren?

ik heb een vraagje;  Ik mag binnenkort mijn eerste bruidstaart maken en de bovenste laag word een dummy. Ik zou deze graag door het bruidspaar mee willen laten nemen, zodat ze nog een herinnering hebben aan hun bruidstaart. Ik bekleed de dummy met marsepein. hoe lang kan dit bewaard worden en kan ik het eventueel met iets bewerken zodat het nog wat langer bewaard kan worden?
Alvast bedankt voor jullie reacties?

Groetjes,
Irma

2

Re: hoe kan ik een gedecoreerde dummy voor lange tijd bewaren?

Je kan een dummy jaren bewaren zonder dat ie lelijk wordt. Het enige waar jij en het bruidspaar op moet letten is niet te warm, niet te vochtig en stofvrij.
De kleuren kunnen wel fletser worden, maar daar is weinig aan te doen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Wat een leuk idee is, wel beetje afhankelijk van het formaat van de dummy, om deze in een lage glazen stolp te bewaren. Marsepein is plakkerig en trekt dus stof aan, ik heb hier al bijna twee jaar een taart zo staan en allen de kleuren zijn wat lichter geworden

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Andere optie is bekleden met fondant en als het goed droog is bespuiten met blanke hobby lak mat glans, dat werkt ook prima maar dan zie je verschil met de andere taarten denk ik

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda