1

Onderwerp: SOS SOS! Magic Decor zwart kleuren!

Ik wil een roze taart maken met een zwarte rand van kant. Hiervoor gebruik ik Magic Decor.
Vanmiddag een eerste poging gedaan om de Magic Decor zwart te kleuren. Hiervoor gel van Wilton gebruikt.
Het werd eerst paars dus er moest nog wat meer gel bij. Resultaat. Ik krijg de lace niet uit de mal. Knapt steeds af.
Dus waarschijnlijk teveel gel?
Wie heeft tips? Moet ik minder water gebruiken om de Magic Decor aan te maken. En ik heb evt. nog zwart van AmeriColor.
Gaat dit beter???

Ik hoop dat iemand mij even op weg kan helpen.

Alvast bedankt.
Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: SOS SOS! Magic Decor zwart kleuren!

Wilton heeft vaak de neiging paars te worden/blijven........ met americolor heb ik zelf betere ervaringen.

3

Ik ben nog maar een beginner mbt het taarten maken en kleuren, maar met de zwart van americolor krijg ik, zelfs als beginner, mijn marsepein echt pikzwart. Van Wilton weet ik niet, heb ik geen ervaring mee..

Hoi,

Ik gebruik altijd zwart van Americolor en die kleurt prima zwart. Wat je vraag over Magic Decor betreft, nee je moet niet minder water gebruiken want anders wordt je lace niet hard.

Dit zijn mijn tips die ik ook altijd met mijn klanten deel:

Maak de pasta precies volgens aanwijzingen op het etiket.
12 minuten op 80 graden (hete luchtoven) stoppen (wel afhankelijk van uw eigen oven, luchttemperatuur etc.)
Daarna kon ik het kant heel voorzichtig met de spreader (of de krabber) lostrekken. Niet met je vingers, want dan blijft het daar aan plakken en dan trek je het kant alsnog stuk.
Zorg er voor dat de pasta goed in alle hoekjes en randjes komt, maar ook belangrijk, het overtollige moet je weghalen, want anders plakt dat in het kant mee en daardoor wordt het niet mooi.
Ook 6 minuten op 120 graden werkt erg goed, hierdoor wordt de mat nog elastischer.
Als je nog meer vragen hebt, mail je me maar.

5

Dank voor je reactie.  Ik heb geen ervaring met laten drogen in de oven. Laat het meestal een nachtje liggen en dan is het de volgende ochtend droog. Kan dat ook?

Groetjes

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Ik gebruik altijd zwart van Americolor en die kleurt prima zwart. Wat je vraag over Magic Decor betreft, nee je moet niet minder water gebruiken want anders wordt je lace niet hard.

Dit zijn mijn tips die ik ook altijd met mijn klanten deel:

Maak de pasta precies volgens aanwijzingen op het etiket.
12 minuten op 80 graden (hete luchtoven) stoppen (wel afhankelijk van uw eigen oven, luchttemperatuur etc.)
Daarna kon ik het kant heel voorzichtig met de spreader (of de krabber) lostrekken. Niet met je vingers, want dan blijft het daar aan plakken en dan trek je het kant alsnog stuk.
Zorg er voor dat de pasta goed in alle hoekjes en randjes komt, maar ook belangrijk, het overtollige moet je weghalen, want anders plakt dat in het kant mee en daardoor wordt het niet mooi.
Ook 6 minuten op 120 graden werkt erg goed, hierdoor wordt de mat nog elastischer.
Als je nog meer vragen hebt, mail je me maar.

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

6

Ik gebruik voor zwart t liefst Black Extra van Sugarflair. Wordt wellicht antracietgrijs, maar droogt zwart op.