1

Onderwerp: begrijp ik dit goed?

Begrijp ik het goed dat ik een taart met fondant, botercreme en aardbeivlaaivulling buiten de koelkast kan bewaren tot zaterdag, of moet ie wel in de koelkast???

Bedankt,
Judith

2

Re: begrijp ik dit goed?

Hoi Judith,

Hij kan buiten de koeling, maar dan moet hij nog wel aardig koel staan, bijvoorbeeld in de kelder. Gezien de temperatuur morgen, ongeveer 20 graden, zou ik hem toch in de koelkast bewaren tot ongeveer een uur voordat je hem gaat snijden.

Tieneke

3

Ja, dat denk ik ook. Buiten de koelkast is leuk maar natuurlijk geen dagen. Zeker als het morgen warm wordt, wordt je botercrème misschien wel erg zacht. Inderdaad wel weer op tijd er uit anders is ie niet goed te snijden.

Ik dacht altijd dat een taart met rolfondant nooit in de koelkast mag omdat de fondant dan begint te 'zweten'.  Dit klopt dan niet?

5

thebakingcraze schreef:

Ik dacht altijd dat een taart met rolfondant nooit in de koelkast mag omdat de fondant dan begint te 'zweten'.  Dit klopt dan niet?

Soms ontkom je er niet aan dat een fondant/marsepein taart in de koeling moet vanwege de vulling. Het kàn dat de taart gaat zweten, het hoeft niet. Ik bekleed met marsepein en heb nooit een zwetende taart gehad. Ik vul eigenlijk altijd met bc en vlaaivulling, maar zet mijn taarten ook in de koeling wanneer deze nog lang niet gegeten wordt. De koelkast niet te koud zetten en evt in een kartonnen taartdoos helpt ook tegen zweten. En zweten is niet erg. Dit droogt, als het goed is, vanzelf op. Ik zou wel alleen met de 1:1 of mbc afsmeren. Afsmeren met de mix verhoogt wel de kans op zweten vanwege het vocht wat erin zit.
Al zijn hier verschillende meningen over  ;)

ok, bedankt - dan probeer ik dat een keer!

7

Bedankt! Ik ga hem naar de koelkast verhuizen :-)