1

Onderwerp: hulp gevraagt bij planning grote rainbow CAKE

Ik mag voor vrienden een rainbow bruidstaart maken. Leuk natuurlijk.

Het wordt een stapel taart van 6 hoog. Ik mag gelukkig een professionele oven lenen waar wat meer in kan per bakbeurt.

Ze willen een zo strak mogelijke taart ook, na het aansnijden dus denk ik dat het het beste is om cake te gebruiken. We willen per taart 4 of 5 kleuren/lagen. Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk klaar zijn met bakken. Ik heb nodig een 10, 15, 20, 25, 30 en 35 cm taart. Maar dan wel met de lagen in verschillende kleuren.
Ik kan natuurlijk alle kleuren in alle maten apart bakken maar misschien heeft iemand van jullie een veel slimmer idee......

Twee keer een 15 cm voor de helft vullen en dan één versnijden tot 10 cm bijvoorbeeld. Of haal ik meerdere kleine taarten uit grote vierkante vormen?

WELK REKENWONDER HELPT?  alvast heel, heel, heel erg bedank!

En dan nog de stress van het zorgen dat alles even gaar wordt.... leuk zou opdracht, hihi

2

Re: hulp gevraagt bij planning grote rainbow CAKE

Kun je niet 6 taarten van 35 cm bakken van cake en die op maat snijden?

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

Ik denk dat je, als je gaat snijden, hoe dan ook heel veel snijverlies gaat krijgen. Als je dat niet erg vind zou je van elke kleur 1 volledige 35 cm taart kunnen bakken. Deze snij je dan in 4 lagen. De eerste laag gebruik je voor de 35 cm taart, de tweede laag gebruik je voor de 30 cm taart, de derde laag gebruik je voor de 25 cm en de 10 cm taarten en de vierde laag gebruik je voor de 20 cm en de 15 cm taarten. Past net, dus netjes snijden ;-). Als je 5 kleuren wilt moet je dan dus 5 taarten bakken van 35 cm.

4

Jolanda Boxem schreef:

Ik denk dat je, als je gaat snijden, hoe dan ook heel veel snijverlies gaat krijgen. Als je dat niet erg vind zou je van elke kleur 1 volledige 35 cm taart kunnen bakken. Deze snij je dan in 4 lagen. De eerste laag gebruik je voor de 35 cm taart, de tweede laag gebruik je voor de 30 cm taart, de derde laag gebruik je voor de 25 cm en de 10 cm taarten en de vierde laag gebruik je voor de 20 cm en de 15 cm taarten. Past net, dus netjes snijden ;-). Als je 5 kleuren wilt moet je dan dus 5 taarten bakken van 35 cm.

Ja dat lijkt me ook het slimste of als je in een professionele oven de bakplaten gebruikt en het daar uitsteekt moeten ze wel groot genoeg zijn natuurlijk.

Bedankt voor het mee denken! Super fijn.

6

Ik zou denk ik platen biscuit bakken en die uitsnijden/uitsteken mijn standaard oven heeft een plaat van 50x 40 dus met een professionele oven moet dat al groter zijn. Plaatbischuit hoeft namelijk maar kort in de oven en ben je dus korter aan het bakken...ik zou wel alle 6 de kleuren van de regenboog doen en niet maar 5

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-