1

Onderwerp: Ontdooien en decoraties... Wat zouden jullie doen?

Ok, het zit als volgt:
Ik heb afgelopen weekend enkele taarten gebakken, gevuld en bekleed en deze ingepakt in de vriezer geplaatst (op voorhand een taart als proef gemaakt, ingevroren, en opgegeten samen met degene voor wie deze taarten zijn: niemand smaakte een verschil). Nu donderdag worden de taarten gegeten. Rekening houdend dat ik ze tegen s middags moet stapelen/decoreren: wanneer zouden jullie de taarten laten ontdooien in de frigo? De dinsdagavond of de woensdagochtend (en dan bv donderdagochtend decoreren)?
En is het nu wel of niet met plastic errond in de frigo zetten? Ik lees hier verschillende meningen...

Bedankt!!!
Lien

2

Re: Ontdooien en decoraties... Wat zouden jullie doen?

Altijd de taart in een kartonnen doos MET plastic zak eromheen invriezen. Wanneer je de doos uit de vriezer haalt, laat je de doos ZONDER plastic zak 24 uur ontdooien in de koelkast. Het ligt er een beetje aan wat voor decoraties het zijn. Soms is het wel makkelijk wanneer de taart wat vochtig is, zodat de decoraties goed blijven plakken  ;)

3

Goh bedankt :-) Invriezen doe ik inderdaad steeds met plastic eromheen. Ontdooien twijfelde ik of het nu "bloot" of met "karton" en/of "plastic zak moest.
Het zijn geen grote decoraties: bloemetjes, bolletjes, een naamplaatje... Zou tylose gebruiken. Wat denk je?

Groetjes!

4

Ik gebruik alleen tylose wanneer iets een bepaalde vorm moet hebben. Denk aan (lussen)strik of bepaalde bloemen. Decoraties die rechtstreek/plat op de taart komen hebben in principe geen tylose nodig.

5

Dank je Esther om het te laten weten,
ik ben altijd bang dat de boel eraf valt met enkel water te gebruiken ;-)