1

Onderwerp: Stapeltaart maken, bewaren,...

Binnen 2 weken is het het eerste verjaardagsfeestje van mijn zoontje. Nu had ik graag een stapeltaart, bekleedt met fondant, gemaakt, maar had er toch nog een vraagje over.

- Tussen de twee gestapelde taarten, leg je daar een kartonnetje ofzo op?

- Heb hier al een paar keer gelezen dat een fondant-taart kan gaan zweten in de koelkast. Op zaterdag is het feest, maar had het toch graag op vrijdag al gemaakt. Ik zou de bananenvulling willen maken, dus moet in de frigo he... Hoe kan je voorkomen dat de taart mooi blijft in de frigo?

- Ik ben niet zo handig dat ik echt 3D-figuurtjes kan maken, dus zou een puzzel maken. Kan ik dat al op voorhand maken? Zo ja, hoe kan ik dat bewaren?

Alvast bedankt allemaal!

2

Re: Stapeltaart maken, bewaren,...

- Ja kopt daar leg je een kartonnetje tussen en dowels in de onderste taart ter ondersteuning. Zo zorg je ervoor dat je bovenste laag niet in de onderste zakt met alle gevolgen van doen.

- Als je de taart in een kartonnen zonder venster zet valt dat wel mee, ik zet ze ook wel eens "bloot" in de koelkast. Zorg er wel voor dat er geen geurende spullen in je koelkast liggen zoals salami of vis. (ik heb een aparte koelkast voor taarten)

- Puzzleplaatjes kun je zeker op voorhand maken, in een luchtdicht doosje kun je deze makkelijk 2 weken goed houden.

Succes, plezier en ik ben benieuwd naar het resultaat!!