1

Onderwerp: lange dowel door taart

Ik moet een taart maken voor een festival in amsterdam.
Mijn idee is om de losse taarten met de dummies(het wordt dus een taart met dummies ertussen zodat de lagen een beetje lijken te zweven) in te vriezen. Want hij is nodig op de dag dat ik op vakantie ga.
Vanuit de vriezer moet hij vervoerd worden naar A'dam(vanuit groningen) daar moet hij gestapelt worden en kan hij in een koeling. Zodat hij de volgende dag kan worden gegeten.
Mijn chefkok neemt hem mee en kan hem daar stapelen. Nu is hij handig maar niet een ervaren man met zoiets. Wat is verstandig????
Vraaag 1: invriezen met dummie?(scheelt hem weer stapelen)
Vraag 2: hoe krijg ik een lange stok vast op een cakeboard zodat die er helemaal doorsteekt?
Vraag 3: Wat voor "stok" moet dat zijn?

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

2

Re: lange dowel door taart

Oh heb jij een eigen chef-kok? Wat leuk, ik ben jaloers. =D Heb je een restaurant of iets? Ik kan je verder helaas niet helpen - geen ervaring mee. Misschien is er iemand uit Amsterdam die kan helpen met het stapelen? Is het een food-festival?

3

nee helaas geen eigen chef kok haha maar mijn collega uit de keuken.
En het is voor a day at the park, als verrassing voor de organisatoren.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

4 Laatst bewerkt door Carien (24-05-2014 20:01)

je slijpt een punt aan een dowel en drukt die in je drum, that's all :-)

voor 4 hoog is 1 dowel lang genoeg (wel denken om gaten van tevoren in de boards te maken)

Je zou bij een bouwmarkt een stok in de dikte van dowels kunnen kopen, mocht 1 dowel niet lang genoeg zijn... Die dingen zijn officieel niet voedselveilig natuurlijk, maar heb hier ooit eens gelezen dat een chemisch analist onderzocht heeft en bevonden dat er geen chemische stoffen oid inzaten.... Blijft wel een onverpakt ding uit een bouwmarkt natuurlijk.... :think:

edit: omdat je dummies gebruikt, kun je daar ook evt een volgende dowel indoen, blijft vast wel zitten :)

Maarruh.... :think:  als je toch daar pas stapelt, waarom dan een lange dowel erdoor?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl