1

Onderwerp: Totale noob komt ook eens kijken

Hallo!

Ik ben Nathalie, expeditkastfan ;) de 30 alweer enige jaren gepasseerd en ontzettend druk met twee kids onder de twee.

Ik weet echt helemaal niks van taarten bakken, maar ik heb toen mijn zoon 1 werd met redelijk succes een taart met botercreme voor hem gebakken.

Nu wordt hij binnenkort twee en wil ik weer iets bijzonders doen. Ik heb zojuist mijn eerste biscuit gemaakt en ik heb hem geproefd, maar wat is dat zoet zeg! Ik vond een recept online: 6 eieren, 200 gram suiker, 200 gram zelfrijzend bakmeel (ik had geen bloem in huis). Heb er ook wat vanillesuiker bij gedaan voor het smaakje. Hij was wel enorm gerezen en smaakt goed. Ik laat hem nu in een theedoek koelen en daarna doe ik hem in een plastic zak en in de vriezer.

Ik hoop hier een boel tips te vinden, zodat ik weet wat ik straks met mijn botercreme en fondant moet doen haha! Naja, alle begin is moeilijk toch?

Ik ga eens verder lezen, er is zoveel informatie te vinden!

2

Re: Totale noob komt ook eens kijken

Welkom Nathalie! Lees maar lekker door, je kan hier alles vinden, ook allerlei biscuitrecepten. Ik hou ook niet zo van zoet, als je het compenseert met minder zoete vullingen, komt het vast wel weer goed. Veel bakplezier.  :)

3

Wat leuk!!!!

Heel veel lees plezier en bakplezier natuurlijk :lol:

4

Gezellig dat je erbij komt!

Even over je zoete biscuit:
Jij hebt per ei meer suiker en meel gebruikt als dat ik doe.
Bij 6 eieren gebruik ik 180 gram suiker en 180 gram bloem. (of 150 gram bloem en 30 gram maizena)
Ik vind mijn biscuits niet heel zoet. Misschien dat dit je helpt.

Veel bakplezier!!

Groetjes Gerien

5

Bedankt allemaal!

Wat een geduld met zulke onwetendheid haha!

Misschien dom, maar wat is dan een minder zoete vulling?

Ik ga in ieder geval vanavond minder suiker en meel per ei gebruiken bij mijn tweede poging!

Ik ben ook echt huiverig voor het gebruiken van de fondant, heb ik namelijk nog nooit gedaan..

6

Expedit schreef:

wat is dan een minder zoete vulling?

Ik ben ook echt huiverig voor het gebruiken van de fondant, heb ik namelijk nog nooit gedaan..

Gewoon als je je vulling maakt, veel minder suiker gebruiken. Dus de helft van wat er in het recept staat bijvoorbeeld. Gewoon lekker uitproberen.

Ik werk zelf met marsepein omdat ik dat lekkerder vind. Je hebt allerlei verschillende soorten fondant waar heel veel kwaliteitsverschil in zit. Voor deco's die hard moeten worden gebruik ik nu de SatinIce fondant - die is op zich best lekker. Het is heel persoonlijk wat je het fijnst vindt werken - ook hier geldt: lekker experimenteren en dan kom je er vanzelf achter wat jij het prettigst en lekkerst vindt.