1

Onderwerp: Blauwe bessen in de botercreme???

Ik ben een beginner met het maken van leuke taarten.
Maar voor de eerste verjaardag van mijn zoontje heb ik bedacht dat ik een blauwe taart wil maken, met dus ook gekleurd biscuit. nu dacht ik in de botercreme blauwe bessen te doen.
kan dat??? is daar een recept voor???? iemand tips voor me?

2

Re: Blauwe bessen in de botercreme???

ik zou een Italiaanse merengue botercrème maken en daar de blauwe bessen doorheen spatelen vlak voor je de taart gaat vullen. wil je blauwe bc... dan moet je iets harder spatelen zodat de bessen stuk gaan. het zal dan een gemarmerd effect geven volgens mij.

Bij een gewone botercreme kan je de bossen er doorheen mixen. Zo gaan ze stuk en wordt de kleur goed verdeeld.

4

Bij mij ging dat schiften de eerste en laatste keer dat ik dat deed.....

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

maar ik zou bijvoorbeeld de blauwe bessen wat kunnen prakken tot een grof papje, en dat door de gemixte botercreme kunnen spatelen?

6

Het wordt dan alleen niet echt blauw maar paars/rood. Ik denk dat je ze beter zacht kan maken door ze even te koken in heel weinig water zodat ze zacht worden, uitlekken en dan door de botercreme.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

7

Ik ben ook een beginner, dus misschien zeg ik nu iets heel doms :O (maar ik word vast wel gecorrigeerd wanneer dat zo is =D ), maar kan je niet gewoon wat kleurstof (die je gebruikt om marsepein te kleuren) door de botercreme doen?

8

yannieck13 schreef:

maar ik zou bijvoorbeeld de blauwe bessen wat kunnen prakken tot een grof papje, en dat door de gemixte botercreme kunnen spatelen?

dan zou ik liever bosbessenjam gebruiken.

9

Wendy helemaal niet gek!!

Wat mijn gedachte was, wat je ziet en wat je proeft moet naar mijn idee niet te ver van elkaar af liggen.
Dus als ik mijn biscuit nu blauw maak, is naar mijn idee maf als dat bv naar aardbeien of citroen zou smaken... Maar leek me wel lekker om iets met smaakje te doen, inplaats van alleen botercreme.
Met de zoete decoratie, iets lekker fris en wat zuur leek mij dus wel wat....
En toen kwam dus het idee van de blauwe bessen voorbij.....
Makkelijkste is dan natuurlijk een blauwe bessen of bosbessen jam te gebruiken, maar vroeg me dus af of ik de smaak ook in de botercreme kan terug laten komen.
Eerder had ik gewoon verse aardbeien tussen de botercreme gestoken en dat was groot succes.

10

Wendy helemaal niet gek!!

Wat mijn gedachte was, wat je ziet en wat je proeft moet naar mijn idee niet te ver van elkaar af liggen.
Dus als ik mijn biscuit nu blauw maak, is naar mijn idee maf als dat bv naar aardbeien of citroen zou smaken... Maar leek me wel lekker om iets met smaakje te doen, inplaats van alleen botercreme.
Met de zoete decoratie, iets lekker fris en wat zuur leek mij dus wel wat....
En toen kwam dus het idee van de blauwe bessen voorbij.....
Makkelijkste is dan natuurlijk een blauwe bessen of bosbessen jam te gebruiken, maar vroeg me dus af of ik de smaak ook in de botercreme kan terug laten komen.
Eerder had ik gewoon verse aardbeien tussen de botercreme gestoken en dat was groot succes.

11

aardbeien (plakjes) op de botercreme is zeker lekker, maar een heel andere smaakbeleving dan blauwe bessen, die zijn altijd wat zuur, vind ik.
je kunt ook een laagje bb jam onder je cremelaag doen, lekker fris.
succes, je komt er vast wel uit.