Onderwerp: Hoe plak je fondant op cupcakes?
Tot nu toe heb ik alleen taarten gemaakt en nu vroeg iemand mij om cupcakes te maken. Als ik cupcakes maak en ik wil daar van fondant iets opplakken, waarmee moet ik dat dan bevestigen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe plak je fondant op cupcakes?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Tot nu toe heb ik alleen taarten gemaakt en nu vroeg iemand mij om cupcakes te maken. Als ik cupcakes maak en ik wil daar van fondant iets opplakken, waarmee moet ik dat dan bevestigen?
Een heel (rond) plaatje kan er eventueel los op leggen maar lekkerder is een beetje botercrème gebruiken.
Een heel (rond) plaatje kan er eventueel los op leggen maar lekkerder is een beetje botercrème gebruiken.
Bedoel je dan botercrème om een taart mee af te smeren? Ik maak altijd 1:1.
Of een beetje (witte) chocoladepasta. Let er wel op dat je de pasta of botercreme niet teveel naar de rand van je cupcake smeert. Dan heb je kans dat het aan de zijkant onder je fondant uit komt. Dat staat niet zo leuk.
1:1 kan maar is wel een beetje saai. Lekker een smaakje erdoor doen! Chocopasta is inderdaad ook een goed idee. En makkelijk.
Met een klein beetje piping gel of met lemon curd.
Hoi,
Of met een klein beetje jam kan het ook. Bij witte cupcakes gebruik ik vaak abrikozenjam en er wel voor zorgen dat de jam niet aan het randje komt. Je kunt ook met een theelepel of met een meloenbolletjesuitsnijder een klein gaatje in de cupcake maken, dan kun je er nog wat extra jam in doen als vulling. Mmm!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe plak je fondant op cupcakes?