1

Onderwerp: Wat is nou eigenlijk ganache?

Hoi!

Ik maak binnenkort een chocolade taart met als vulling de bonbonblocvulling van deze site.
maar.... nu las ik dat je je taart ook kon bekleden met ganache.
maar wat is ganache nu eigenlijk?
is dat een soort mouse, of een soort 'gesuikerde chocoladelaagje' op je taart?
Want ik zag ook dat je ganache als vulling kan gebruiken dus het is voor mij niet helemaal duidelijk hoe de ganache er uit komt te zien als de taart er mee afstrijk.

Hopenlijk kunnen jullie me meer helpen!

Groetjes,
Esmeralda

2

Re: Wat is nou eigenlijk ganache?

Het is gelijke delen slagroom en pure chocolade. Je kunt je taart ermee overgieten voordat het helemaal gestold is en dan krijg je een glanzende chocoladelaag. Je kunt het ook opkloppen als het afgekoeld is en je taart ermee vullen. Dan krijg je een soort van rijke mousse. Afsmeren doe ik eigenlijk nooit, maar er zijn vast wel anderen die weten hoe je dat doet. Daarna doe je er trouwens nog wel marsepein of fondant overheen.

Tieneke

3

Re: Wat is nou eigenlijk ganache?

ganache chocolade vermengt met slagroom. 1:1 voor pure chocolade 1:2 voor melkchocolade 1:3 voor witte chocolade. als je de slagroom tot het kookpunt verhit en daarna over de chocolade giet. kan je het een beetje af laten koelen tot je een soort smeerbare pasta heb. dan kan je je taart er heel netjes en strak mee afsmeren

4

Re: Wat is nou eigenlijk ganache?

Ik klop de ganache alleen op als ik 'm als vulling gebruik. Om mee af te smeren doe ik dat niet. dan laat ik 'm helemaal afkoelen.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym