1

Onderwerp: Bekleed met marsepein, kan ik het dan in de koelkast bewaren?

Ik heb voor Moederdag een taart bekleed met marsepein en deze in de koelkast bewaard. Gistermorgen bekleed, een poosje in de koelkast gehad en gistermiddag het grootste deel opgegeten. Nu was de buitenkant gistermiddag al wat bobbelig, net of er luchtbellen onder zaten komt dat door de koelkast?
Ik had als vulling een laag kersen (met randje, niet in aanraking met marsepein) en botercreme, maar dan met monchou gemixt ipv roomboter. Gisteravond al was het net of de buitenkant (het marsepein) wat begon te smelten, was vandaag helemaal zo. Komt dat nu omdat de marsepein niet in de koelkast kan of door de monchou in de botercreme?

2

Re: Bekleed met marsepein, kan ik het dan in de koelkast bewaren?

Welke botercreme had je gebruikt voor het afsmeren?

3

Re: Bekleed met marsepein, kan ik het dan in de koelkast bewaren?

Als je ook hebt afgesmeerd met de monchou-bc-mix denk ik dat het daaraan ligt. Dat bevat veel meer vocht dan roomboter.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Re: Bekleed met marsepein, kan ik het dan in de koelkast bewaren?

Denk ook dat het daar aan ligt. Ik zet mijn marsepein taarten altijd in de koelkast en heb nooit een vochtige taart. Ik zweer echt bij de 1:1 botercreme  ;) .
Heb je de taart in een kartonnen taartdoos of plastic taartdoos gezet?

5 Laatst bewerkt door wendyd (16-05-2014 19:27)

Re: Bekleed met marsepein, kan ik het dan in de koelkast bewaren?

Een erg late reactie van mezelf, maar dat komt omdat ik las "karton of plastic" en dacht "dom!!" Ik heb nl. Een plastic taartworkshop gebruikt, gevolg, zweten... Ik heb nu een paar keer eerder een taart gemaakt met gewone botercreme en toen ook geen last gehad van vocht, zelfs niet in de plastic taartdoos :o
Bedankt voor jullie reacties!