1

Onderwerp: aanpassen recept

Hallo, ik bak af en toe eens een cake of cupcakes en moet altijd het recept volgen. Zodra ik iets wil veranderen weet ik niet hoe je dat moet doen. Mss dat er iemand hier kan helpen.

Dit is mijn basis cupcake recept:

- 125 gr bakmeel
- 125 gr suiker
- 125 gr boter
- 2 eieren
- 2 el melk

daarmee lukken ze altijd.

Maar nu wil ik pistachecupcakes maken, ik vind echter geen pistachesmaak (zoals je vanille en citroen hebt) dus dacht ik om een klein potje (125 gr) pistache pudding onder mijn deeg te roeren.

De cupcakes zijn net uit de oven, ze zijn lekker maar wel zwaar ipv licht en luchtig zoals ik gewoon ben. Weet er iemand hoe ik de verhoudingen moet veranderen als ik de pistache pudding er bij doe zodat ik luchtige cupcakes heb?

Alvast bedankt.

Nathalie

2 Laatst bewerkt door Jolly-Joycie (15-05-2014 14:01)

Re: aanpassen recept

LorAnn heeft er eentje in die smaak. Kun je bij de webshop of in een filiaal van de leukste taartenshop krijgen
http://www.deleukstetaartenshop.nl/lora … hio-3-7-ml

Ik heb helaas geen ervaring met het mengen van pudding e.d. door je beslag..

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

3

ik zou er denk ik fijn gehakte pistachenootjes doordoen. Dan evt vullen met pistachepudding...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Dat is een goed idee, met nootjes proberen.

Bedankt voor de reacties.

5

Ik zou proberen: Een laagje cakebeslag, daarop een schepje pistachepudding, en dan weer een laagje cakebeslag, en dit bakken. Weet niet of dit lekker is, maar het kan ook met custard, dus dan zou het ook met pistachepudding moeten kunnen denk ik.