1

Onderwerp: wat gaat bij wat

Hallo,
Ik ben  nog een leek in het maken van taarten maar het begint te gaan maar nu is mijn vraag wat gaat er onder een marsepein laag en wat onder een fondant laag . Want slagroom gaat niet onder een marsepein laag maar in verschillende mousse zit toch ook room onder zoals chocolademousse dus die kunnen niet onder een marsepein laag maar kunnen die onder een fondant laag .

Re: wat gaat bij wat

Ik begrijp het niet zo goed denk ik. Wil je een taart afstrijken met een mousse en dan nog bekleden?

3 Laatst bewerkt door holemanspat (14-05-2014 20:30)

ja, kan ik  iets met slagroom (voor een vulling) doen onder een afdekking van fondant of marsepein

Als je bedoelt het afsmeren van de taart, om het daarna te bekleden met fondant of marsepein... Dan kun je misschien afsmeren met een botercreme of met ganache :)

5

Je kunt een taart prima vullen met slagroom of mousse. Er lekker :9 !
Maar een taart hiermee afsmeren is niet zo'n goed idee. Je taart wordt dan niet strak en er is een (grote) kans dat je marsepein of fondant gaat smelten. Afsmeren kun je, zoals MadameBaktaart al zegt, het beste doen met een botercreme of ganache.

6

Als je een slagroom of natte vulling gebruikt, moet je eerst een dijkje spuiten om te voorkomen dat je vulling uit de taart loopt. Vervolgens smeer je je taart af met botercreme (1:1 of meringue botercreme, niet de mix!) of ganache.
In ganache zit ook slagroom, maar door de grote hoeveelheid chocolade gaat dat prima met afsmeren.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7

maar gaat (ik bedoel dan met smaak )die combinaties van slagroomvulling en botercrème voor af te smeren

8

je moet 'gewoon' zo dun mogelijk afsmeren  :)

Ganache, en dan met name de witte, past nagenoeg overal bij naar mijn idee.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

merciekes voor de tips dit weekend ga ik het uitproberen