1

Onderwerp: Hoe krijg ik deze kleur?

Hallo allemaal!
Een collega van mij wil graag een taart voor haar 30jarig huwelijk.  Nu liet ze een plaatje zien van de kleur die ze graag wil maar hebben jullie een idee hoe ik deze kleur kan maken? Ik kom er niet uit of het nu goud is of parelmoer en wat voor kleur ondergrond ik dan moet gebruiken voor het bekleden. Ik vind het zonde om allerlei sprays voor niks te kopen om te proberen want ik gebruik verder eigenlijk nooit sprays.

Dit is het kleurvoorbeeld dat ze gaf:
http://4.bp.blogspot.com/-fUGGRLyLZCA/TtDnNba4COI/AAAAAAAAAHk/VjFKNLGCJXY/s320/trouw1.JPG

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

2

Re: Hoe krijg ik deze kleur?

Klein beetje ivory denk ik.

groetjes Wilma

3

Anders proberen de maakster te vragen? http://gemaaktdoorjonne.blogspot.nl/201 … rouwd.html

Dat laatste had ik ook bedacht maar ik wil het liever niet als reactie op haar blog zetten. Ik heb geen idee hoe ik privé met haar in contact kan komen en er staat ook op haar  blok dat ze gesloten is tot juli ivm verhuizing. Zit ze niet ook hier?

@Wollie: ik hoopte eigenlijk dat iemand t echt weet.. ik krijg met ivoor nooit echt mooi ivoor zoals dit. Dat wordt altijd gelig

www.loveatfirstbite.nl

Nog meer mensen een idee over hoe ik deze kleur kan krijgen op de taart? Zou toch met goudspray kunnen zijn of idd met wat ivory zoals Wollie al zei?  K zou het heel fijn vinden als iemand me kan helpen of als iemand misschien weet hoe ik met jonne in contact kan komen

www.loveatfirstbite.nl

6

Ik denk dat dit de kleur Ivoor van wilton is, kan niet goed zien of het glanst of niet, maar als dat zo is, denk ik dat het gedust is

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Miss tikkeltje bruin door ivoor...?

Ik zou witte fondant kleuren met ivoor, die maak je zo donker als je zelf wil, toch?
Als ondergrond vind ik het zilver er wel heel mooi bij passen!

9

Ik denk dat dit met Gold (Americolor) is gedaan.

10

Dank Esther! Dat is ook gewoon gelkleur? Ik las wel op de blog van Jonne dat de roosjes met Pearl waren gedaan. Maar die lijken volgens mij ook wat meer glans te hebben dan de taart? Ik vind het er niet uitzien alsof de hele taart glans heeft toch?

www.loveatfirstbite.nl

11

Dank Esther! Dat is ook gewoon gelkleur? Ik las wel op de blog van Jonne dat de roosjes met Pearl waren gedaan. Maar die lijken volgens mij ook wat meer glans te hebben dan de taart? Ik vind het er niet uitzien alsof de hele taart glans heeft toch?

www.loveatfirstbite.nl

12

Is vloeibare kleurstof, maar weet eigenlijk niet of het een gel is. Ik denk dat alleen de roosjes gedust zijn met de pearl

13

pff... nu bezig om de fondant te kleuren met de gelkleur gold van americolor. het wordt eigenlijk meer ivoor. En als ik er teveel in doe dan wordt t weer teveel een gele kleur!

Deze taart lijkt toch een iets donkere ondertoon te hebben.. iemand een idee hoe ik dat kan bereiken? misschien nog een snufje bruin erbij? of verpest ik het dan juist?

vind het zo rot om mijn collega teleur te stellen maar ik vrees toch dat het een ivoren taart gaat worden op deze manier

www.loveatfirstbite.nl

14

pff... nu bezig om de fondant te kleuren met de gelkleur gold van americolor. het wordt eigenlijk meer ivoor. En als ik er teveel in doe dan wordt t weer teveel een gele kleur!

Deze taart lijkt toch een iets donkere ondertoon te hebben.. iemand een idee hoe ik dat kan bereiken? misschien nog een snufje bruin erbij? of verpest ik het dan juist?

vind het zo rot om mijn collega teleur te stellen maar ik vrees toch dat het een ivoren taart gaat worden op deze manier

www.loveatfirstbite.nl

15

Ik zou ook denken en beetje bruin erbij...

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym