1

Onderwerp: welk recept gebruiken?

hoi hoi,

ik heb een ingewikkelde vraag dus hoop dat ik hem hier goed kan uitleggen.

Ik moet een vuurtoren als taarttopper maken. Nu zat ik te denken om dat niet te maken van biscuit ivm instortgevaar. Ik zat meer te denken om hier een soort van koekdeeg voor te gebruiken en dat in de vorm van een vuurtoren te bakken. Ik vraag me nu alleen af of dat te doen is. Koekjesdeeg zou kunnen inzakken tijdens het bakken. peperkoekhuisdeeg zat ik ook aan te denken maar weet niet of je dat staand kunt bakken. Snappen jullie wat ik bedoel?? :o  :D  en nog belangrijker.....heeft iemand hier een antwoord op? :D  :D  :D

alvast bedankt

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

2

Re: welk recept gebruiken?

ik zou het met cake maken. is veel steviger dan biscuit en ook geen instortingsgevaar.

3

deesje22 schreef:

ik zou het met cake maken. is veel steviger dan biscuit en ook geen instortingsgevaar.

heb je dan niet het gevaar dat hij scheef gaat staan? daar ben ik dus namelijk bang voor

bakken met Chez-Ami

4

ik heb het nog niet gehad. cake is best stevig

5

Denk juist dat koekdeeg niet gaat lukken. Ik zou ook cake gebruiken. Of van fondant iets maken. Ik weet natuurlijk niet hoe hoog de toren moet worden. Als je bang bent dat de toren scheef gaat staan kun je er een dowel in steken en deze dan in de taart prikken. Wel door het kartonnetje, die ik dus wel zou doen, ook een gat maken  ;)

6

oke....cake word het dus  :thumb:  ik zal het eens uit gaan proberen....moet in juli op een trouwtaart komen....kan ik nu nog mooi oefenen....bedankt dames  :thumb:  :thumb:  :thumb:

bakken met Chez-Ami

7

cereal treats zou ik gebruiken :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Ik heb van cereal treats wel eens een stoel gemaakt, maar ik vond het, eerlijk gezegd, wel een gedoe  :o  en het effect vond ik ook niet echt geweldig. Keer daarna heb ik gewoon fondant gebruikt  ;) .

Waarom wil het perse staand bakken? Als het zo groot wordt dat het kan instorten, zou je het in elementen kunnen bakken, net als een peperkoekhuis.

Cake is ook biscuit; alleen een zware variant.
Je kunt licht biscuit stabieler maken door het hoeveel bloem/zetmeel per ei te verhogen.
Daarnaast kun je de gesplitste methode toepassen en cream of tartar toevoegen aan het eiwit, dit zorgt ook voor meer stabiliteit.

10

Carien schreef:

cereal treats zou ik gebruiken :)

ik ook  :y