1

Onderwerp: Hoge taart bekleden zonder plooivorming?

Ik heb al wel wat ervaring met het bekleden van taart met fondant en dat gaat over het algemeen redelijk goed, alleen hoe hoger je taart is hoe moeilijker het is om de onderkant mooi strak te krijgen. Ik probeer zelf de fondant zoveel mogelijk te verdelen en dan met mijn hand van beneden naar boven te werken, maar het lukt me niet altijd, vooral met een wat hogere taart om het aan de onderkant plooi loos uit te voeren. Hoe doen die ervaren dames dat toch??

Neem ook eens een kijkje op mijn Facebook-site Taartenfantasie https://www.facebook.com/TaartenvanDre?ref=hl

2

Re: Hoge taart bekleden zonder plooivorming?

Ik heb/had daar ook altijd last van. Mijn laatste taart heb ik bekleed met callebaut fondant, en deze heb ik volledig glad, zonder plooien kunnen bekleden. Weet alleen nog niet of het aan de fondant ligt, of dat het gewoon een gelukstreffer was.

3

Re: Hoge taart bekleden zonder plooivorming?

Van beneden naar boven???? Je werkt toch van boven naar beneden........steeds indien nodig het nog losse stuk iets optillen en langzaam rondom je taart naar beneden werken.......

Hoge taarten zijn inderdaad lastig, maar via de zoekfunctie kom je best een eind als je oa zoekt op double barrel, vaak geeft youtube de beste resultaten maar ook hier op het forum is er wel wat over te vinden.

4

Re: Hoge taart bekleden zonder plooivorming?

Door vooral je fondant niet te krap uit te rollen! Dus echt een stuk groter dan je nodig hebt. Hoe hoger hoe lastiger.

@Karin09: Je werkt wel van boven naar beneden, maar het wrijven doe je andersom. Dan rekt je fondant niet zo uit. Tenminste, dat is een techniek van de vele.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym