1

Onderwerp: Hoe maak ik fondant zilverkleurig

Hallo,

Ik heb laatst een aantal Zeeuwse knopen zilver gemaakt. Hiervoor heb ik zwarte fondant als basis gebruikt en gewoon droog met een kwast Rainbow dust zilver eroverheen geveegd en dat ging best goed al vond ik de kleur aan de donkere kant.

Nu heb ik witte fondant als basis gebruikt om een anker te kleuren, maar dat ging helemaal niet. Ik dacht dan gebruik ik sterke drank met een beetje dust erin, maar dat dekt helemaal niet. Misschien kan ik dan beter grijze fondant als basis gebruiken.

Welke producten kan ik het best gebruiken als ik fondant wil verven en dat het dan ook goed dekt. Misschien heb ik niet de goede dust? Heb nog geen ervaring met het verven van fondant.

Alvast bedankt,

Neem ook eens een kijkje op mijn Facebook-site Taartenfantasie https://www.facebook.com/TaartenvanDre?ref=hl

2

Re: Hoe maak ik fondant zilverkleurig

Ik gebruik dezelfde dust,  maar wel op grijze fondant. Dan wordt het wel mooi.

3

Ik spuit zilver met een spuitbus.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

4

Grijze fondant inderdaad

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Ik gebruik  grijze marsepein en die spuit ik met parelmoer glans. Gaat super. Wel de marsepein/fondant eerst in model brengen, na het spuiten kom ik er niet meer aan.
Veel succes :)

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!

Ik gebruik  grijze marsepein en die spuit ik met parelmoer glans. Gaat super. Wel de marsepein/fondant eerst in model brengen, na het spuiten kom ik er niet meer aan.
Veel succes :)

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!

7

zorg ook dat je verf niet te dun is, het moet ongeveer de consistentie van eigeel hebben.. dan dekt het mooi, zonder dat het streperig wordt.

succes :)

gr PIen