1

Onderwerp: Nou, Dr Oetker...

Mijn oudste zoon wilde graag een taart voor moederdag maken, maar omdat ik zonder biscuitmix zit, besloot ik deze dan maar 'n keer van Dr. Oetker te kopen. Kon ik meteen zien of het wat was... Nou, ik kan je zeggen dat ik volgende week weer héél snel mijn 'oude vertrouwde biscuitmix' ga kopen! En ik zorg dat ik nóóit meer zonder kom te zitten!
Er gaan 4 eieren en 50 ml melk bij en je hoeft de mix maar 5 min te mixen... Dat alles gaat in een springvorm van Ø 24 cm en een half uur de oven in.
Komt het kapsel er zó laag uit, dat ie maar één keer door te snijden is... (normaal snij ik mijn kapsel altijd 3 of 4 keer door)
Maar geloof me, gezien de grote hoeveelheid liefde die mijn zoon er nu al in heeft zitten, wordt dit de állerlekkerste taart ooit!  :lol:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10171706_282281685283029_8445930401566426675_n.jpg

2

Re: Nou, Dr Oetker...

Maar, is het niet zo dat dit gewoon een normale formaat taart is?
Wij zijn gewend om de taart een paar x door te snijden maar iedereen schrikt altijd van mijn hoge taarten haha.
Weetniet wat er op de verpakking, hij ziet er wel mooi uit & als ie maar wel lekker was!

i just LOVE it!

3

lovemybeeb schreef:

Maar, is het niet zo dat dit gewoon een normale formaat taart is?
Wij zijn gewend om de taart een paar x door te snijden maar iedereen schrikt altijd van mijn hoge taarten haha.
Weetniet wat er op de verpakking, hij ziet er wel mooi uit & als ie maar wel lekker was!

Uh...tja, daar zeg je zoiets... Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ie hoger zou zijn...
Maar nu hij gevuld is, is het inderdaad wel een 'normale' taart.

Zondag weten we of ie ook lekker is  ;)

4

ziet er goed uit hoor.
de hoogte die jij nu hebt is de hoogte die wij vroeger in de bakkerij hadden .
2x snijden

zo hoog als de meeste het nu maken doe ik zelf niet.
ik zit een beetje tussen deze en jullie in.

straks lekker genieten van jullie taart
mmmmm

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

Toevallig vandaag dezelfde biscuit gemaakt en die van mij valt hoger uit ..maar ik kan hem zeker 2x Door snijden ....

6

Ik vind het ook raar dat er soms veel verschil in de mixen zit. Ik heb eens de Soezie biscuitmix gebruik, en met dezelfde hoeveel mix, eieren, water en bereidingswijze als de FunCake mix, viel mijn biscuit bijna de helft lager uit. Ga toch eens die van Oetker proberen. Hoeveel mix zit er eigenlijk in een pakje?

7

Esther68 schreef:

Hoeveel mix zit er eigenlijk in een pakje?

Goeie vraag...even op het doosje kijken....250 gram zit er in.

Ik had het anders moeten doen..ik had gewoon mijn PME bakblik Ø 20 cm moeten gebruiken.
Dan was het waarschijnlijk wel een hoog kapsel geworden..

Maar ik besloot de aanwijzigingen op de verpakking maar gewoon te volgen.
250 gram mix is natuurlijk ook veel te weinig voor een taart van Ø 24 cm.  :think: