1

Onderwerp: Snap er niks van :-(

Ik heb een taartvorm rond van 10 inch 254 x 102 heb de tabel op de verpakking van funcakes biscuitdeeg aangehouden. Nou beslag gemaakt ging prima taart in de oven gecheckt was gaar maar hij is helemaal niet zo hoog.

Weet iemand hoe ik dit nog kan verhelpen aangezien ik morgen de taart klaar moet hebben...

2

Re: Snap er niks van :-(

Ik houd tabel hier van de site aan. Ik weet niet of daar verschil tussen zit.
In ieder geval hebben we wat meer informatie nodig.

Even om te checken:
* heb je ca. 10 minuten gemixt?
* hoe hoog is niet zo hoog?   Bij normaal recept heb je een bicuit van ca. 6/7 cm

Mixer is ook belangrijk; heb je het met een handmixer of keukenmachine gemixt?  Wanneer je het met een keukenmachine heb gedaan moet je even kijken met welke klopper je het hebt gemaakt.
Een k-klopper of garde.  Een garde slaat er veel lucht in en dat heb je nodig.

3

De tabellen van hier zijn gebaseerd op de bakvormen van 7,5cm hoog...... die moet je dus aanpassen om een biscuit van 10cm hoog te krijgen.

Heel veel succes en bakplezier!

4

Ik heb de tabel van funcakes gebruikt en ja heb 10 minuten gemixt met een handmixer. als hij 6 a 7 cm moet worden volgens de tabel dan zou het kloppen maar mijn vorm is veel hoger dus had ook een veel hogere taart verwacht.

Wat ik zelf denk is dat ik te weinig mix heb gebruikt.

Bedankt voor jullie reacties in iedergeval :-) Morgenochtend ga ik er nog maar een bakken het komt wel goed.

5

Voor een 25 cm van 7,5 cm hoog gebruik ik 400 gr mix en mijn biscuit wordt 7-8 cm hoog. Wil je hoger, moet je inderdaad nog meer mix gebruiken. Al gebruik je een vorm van 20 cm hoog, het ligt toch echt aan de hoeveelheid mix hoe hoog je biscuit wordt  ;)

6

Als je 25 cm doorsnede 10 cm hoog wilt hebben moet je 650 gram mix, 10 eieren en 65 ml water gebruiken