Onderwerp: Help! Bekleden mislukt!
Ik heb twee problemen die de laatste tijd bij alle taarten voorkomen, ongeacht welke kleur fondant ik gebruik.
Als ik de taart bekleed heb, vooral de bodems van 15 en 20 cm doorsnee, dan lukt het me de laatste tijd niet meer om de taart strak te bekleden. Ik blijf telkens een stuk over houden als een soort flapje aan de zijkant. Als ik dit weg wil werken door het fondant strak te strijken dan scheurt het uit bij de randen. Nu heb ik geprobeerd om het flapje dan maar om te vouwen, af te snijden en daar overheen te decoreren, maar nu krijg ik alsnog scheurtjes aan de randen. Dit heb ik voorheen nooit gehad.
Ik werk altijd met de rolfondant van Funcakes en kneed deze met crisco tot het echt een hele soepele massa is geworden. Verder voeg ik geen kleurstof toe. Vervolgens rol ik de fondant uit op een mat op tafel met een minimale hoeveelheid poedersuiker (poedersuiker strooien en daarna grootste gedeelte weer wegvegen, zodat er echt een dun laagje ligt).
Nu probeer ik de scheurtjes weg te werken door ook hier overheen te decoreren, maar als de scheurtjes naast elkaar zitten, dan is het al niet meer mooi.
Wie heeft er tips?