1 Laatst bewerkt door Krisvanvliet (05-05-2014 10:56)

Onderwerp: Een van mijn eerste bruidstaarten op bestelling (4 lagen)

Één van de eerste keren dat ik een bruidstaart op bestelling mocht maken.
Super spannend natuurlijk!

Ik mocht werken met paars, de lievelingskleur van de bruid. Vier lagen en verder was ik redelijk vrij in de uitvoering.. Heel leuk! Ze waren ongelofelijk blij met de taart en ze vonden hem heerlijk.

De taart is afgesmeerd met witte chocolade ganache en bekleed met marsepein. Hij is gevuld met witte chocoladeroom, vanille crème en aardbeien.

Feedback en tips zijn altijd welkom :-).
Bedankt voor het kijken!

http://imageshack.com/a/img838/5252/ijzt.jpg

En nog een foto van hoe de taart in de ruimte stond

http://imageshack.com/a/img836/5266/7c5c.jpg

2

Re: Een van mijn eerste bruidstaarten op bestelling (4 lagen)

wauw wat een geweldig mooie en goed afgewerkte taart

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

3

Heel, heel erg mooi gemaakt en wat ontzettend leuk dat je dat mocht doen :)

4

Heeel mooi!

5

Prachtig! Heel leuk al die verschillende details. Mooi afgewerkt, super goed gedaan.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Heel erg bedankt voor jullie reacties  :)

7

Heel mooi!

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

8

heel erg mooi hoor, ik kan heel erg goed geloven dat ze er blij mee waren! Heb je hem daar dan ook gestapeld of heb je hemdaar zo kunnen gaan plaatsen?

Fanny

9

ik vind hem echt prachtig hoor en ook heel mooi gestapeld! lekker strak!

10

Heel erg gaaf!!

.. Want taart kan altijd!!

11

Mooi gedaan!

groetjes Wilma

12

Hallo Fanny!

Ik heb de taart op locatie gestapeld.. durfde het niet goed aan met de auto te vervoeren met vier lagen.
Heb dat een tijd geleden eens gedaan en de taart leek wat ineengezakt toen ik aankwam.. :-(

Het liefst stapel ik dus altijd op locatie. Hoe doen jullie dat? Want dit was gelukkig dichtbij mijn huis, maar wat als de locatie ver weg is?

13

mooi

Hoi,

Mooie strakke taarten en prachtige strik. Ik snap dat ze er heel erg blij mee waren. Het is altijd leuk als je zelf wat vrije keus hebt.

15

Dankjulliewel :-).
Ja dat is zeker leuk Saskia. Ik vond het dan alleen wel spannend om af te wachten of het wel hun 'smaak' zou zijn.. toch altijd een beetje lastig dan.
Maar ze waren zoals gezegd helemaal gelukkig :)

16

Krisvanvliet schreef:

Hallo Fanny!

Ik heb de taart op locatie gestapeld.. durfde het niet goed aan met de auto te vervoeren met vier lagen.
Heb dat een tijd geleden eens gedaan en de taart leek wat ineengezakt toen ik aankwam.. :-(

Het liefst stapel ik dus altijd op locatie. Hoe doen jullie dat? Want dit was gelukkig dichtbij mijn huis, maar wat als de locatie ver weg is?

Ik moet in september een 5laagse taart gaan afleveren maar iets langer dan een uur verder van me, was dus even aan het bekijken wat en hoe)))) Ik heb een beetje schrik dat ik ze daar moeilijk kan gaan stapelen vandaar de vraag hoe jij het had gedaan! Heb ook wel schrik dat ze zou invallen eer ik er ben dus ben nog op zoek naar een oplossing. heb ook wat schrik als er dan iets gebeurt op de locatie wat dan he!

Fanny

17 Laatst bewerkt door Krisvanvliet (07-05-2014 21:00)

Ja Fanny. Ik begrijp je helemaal.
Wat ik zou doen om de tijd die je daar nodig hebt te verkorten, is de taarten al per 2 opstapelen. Dan zou jij dus twee taarten van twee lagen vervoeren (goed stutten en kartonnetjes ertussen die je met botercreme of iets dergelijks goed 'vastplakt'). En dan die vijfde nog 'los'.
Ik neem de afwerkrandjes los mee, zodat ik de taart strak kan afwerken op locatie. Bij het tillen van de taarten op elkaar vervormd de onderrand altijd een beetje waardoor het er niet netjes uitziet als je het zo zou laten.. Ik maak daar de randjes pas om de lagen heen.. Voor nood neem ik altijd nog marsepein mee, een roller en een uitsteker/mesje voor het randje mocht er iets mis gaan.. Dan kun je daar nog een beetje de schade beperken :)! Ook doe ik daar pas de bloemen erop!
Misschien was je dit ook al van plan, maar anders zijn dit mijn tips ;)

18

Ha das nu eens een goede uitleg)))) Ik dacht het ook zo te doen maar twijfelen he haha; maar ik ga het dus ook zo doen dan ben ik zeker dat alles goed kan verlopen!

Fanny

Wauw wat een mooie stapel!
prachtig!