1

Onderwerp: Help, biscuitdeeg lukt niet :(

Ik heb een recept van 5 eieren, 150 gram suiker, 150 gram bloem en een snufje zout.
Ik ging van start door de eieren in heet water (uit de koelkast) te leggen en de rest af te wegen.
Eieren in de kom, 150 gram suiker erbij en lang geklopt!
Beetje voor beetje de meel erbij gezeefd en goed doorgeschept.
Bakvorm klaar gemaakt en dat duurde ongeveer een minuut of 10 a 15.
Ik heb de biscuitdeeg erin geschept maar ik vond deze eigenlijk niet lekker ruiken, zelfs een beetje stinken.
Klopt het dat biscuitdeeg gewoon echt niet lekker ruikt of had ik direct nadat het klaar was het de over in moeten doen?
Toen ik tussendoor na een half uur rook aan het rooster die de oven afblaast vond ik het nog steeds niet erg lekker ruiken.
Een beetje naar een ei wat niet goed gekookt is.
Zijn er nog andere tips of manieren?

2

Re: Help, biscuitdeeg lukt niet :(

Ik vervang sowieso altijd 10% van de gewone suiker door vanillesuiker, dan ruikt mijn gebakken biscuir een beetje naar eierkoeken. Maar biscuitbeslag zelf ruikt en smaakt niet lekker, onder andere omdat er geen boter in zit.

3

Om een goed antwoord te kunnen geven zou je iets meer info moeten geven........waren je eieren nog wel goed?
Hoe (waarmee) heb je geklopt?
Welke temperatuur had je de oven ingesteld en werd je oven ook zo warm?

Wat is er precies niet goed aan je biscuit? Alleen de geur of ook de hoogte/gaarheid/of......???

4

Ow en ik denk dat je idd eerst je bakvorm klaar zou moeten zetten en oven voorverwarmen en dan je biscuit gaan mengen/mixen, zo hou je de meeste lucht in je beslag.