1

Onderwerp: Witte stapeltaart in verschillende kleuren afsmeren

Voor een bruidstaart die ik in augustus moet maken wil het bruidspaar graag twee van de drie taarten afgesmeerd hebben met witte ganache en de middelste taart met melk ganache.
Uiteraard wordt de taart wit bekleed, dit doe ik met marsefond.
Alleen nu vraag ik mij het volgende af: ga je ook kleurverschil zien door de witte bekleden heen, omdat de taarten in verschillende kleuren zijn afgesmeerd?

Re: Witte stapeltaart in verschillende kleuren afsmeren

Ik denk wel dat je licht kleurverschil zal zien, al zal het niet veel zijn. Licht er ook aan hoe dik je bekleding is. Je kan kiezen om eerst marsepein en dan fondant te doen of de witte ganache een lichte bruine tint te geven en niet te dun te bekleden.

3

Ik denk ook dat je het kleurverschil kunt zien na het bekleden, maar misschien kun je het in je voordeel gebruiken? Door die laag bewust anders te versieren? Mijn ervaring is dat marsefond makkelijker doorschijnt dan fondant. En anders inderdaad de witte ganache kleuren  :y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Sonj@ schreef:

Ik denk ook dat je het kleurverschil kunt zien na het bekleden, maar misschien kun je het in je voordeel gebruiken? Door die laag bewust anders te versieren? Mijn ervaring is dat marsefond makkelijker doorschijnt dan fondant. En anders inderdaad de witte ganache kleuren  :y

Ik bedoel geen marsefond, maar bekleden op zn engels. eerst een laagje marsepein (evt bruinig kleuren) en daarna nog een laagje fondant. dit overigens wel beiden dun uitgerold

5

taartjesdroom schreef:
Sonj@ schreef:

Ik bedoel geen marsefond, maar bekleden op zn engels. eerst een laagje marsepein (evt bruinig kleuren) en daarna nog een laagje fondant. dit overigens wel beiden dun uitgerold

Had ik gesnapt hoor, maar in het stukje van topicstarter staat dat ze wil bekleden met marsefond  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Oeps, haha! Niet goed gelezen  ;)